Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Gerry Rafferty - Long Way Round / BLOODY TIES

GERRY RAFFERTY - Long way  to round
Album: Can I Have Money Back? 1971

BLOODY TIES
Więzy krwi
2014

W tym tekście proponuję za 1 razem dwie pozycje: znakomity film oraz niezłą piosenkę. Najpierw o piosence. Przyznaję, że usłyszałem ja po raz pierwszy właśnie w zamknięciu filmu. Znałem ten głos ale nie mogłem rozpoznać. Film nowy ale stylizowany bardzo na kryminał z lat 70-tych nie tylko akcją ale sposobem prowadzenia narracji, zdjęć, brakiem tych zapierających czasem ujęć filmowych rodem z videoclipów, tak charakterystycznych dla dzisiejszego kina. Tutaj kamera nie skacze, nie ma 50 ujęć z różnych stron tej samej sceny,film naprawdę oldskulowy lub bardziej po polsku, nakręcony wg. starej dobrej szkoły dawnych filmów z lat 70'tych,  choćby thrillerów z Clintem Eastwoodem. 
Może dlatego,że to koprodukcja amerykańsko-francuska a więc mniej Hollywood a więcej kina z Europy (reżyser). Więc słuchając piosenki, nie rozpoznałem od razu zmarłego przed 3 laty Gerry’ego (na zdjęciu z 1971), który tak naprawdę zasłynął w świadomości każdego fana muzyki tylko pomnikowym ‘Baker Street’, miał moim zdaniem jeszcze kilka piosenek i albumów wartych zainteresowania (choćby ‘Right Down The Line’). ‘Long way to round’ to piosenka z pierwszego albumu artysty ‘Can I Have Money Back?’ i urzekła mnie od razu, pięknym głosem szkockiego artysty, całym klimatem no i kontekstem z obejrzanym filmem.
 A film naprawdę godny polecenia, znakomici aktorzy: Clive Owen, Billy Crudup, piękna Mila Kunis, cudna Zoe Zaldana, weteran James Caan (dla mnie niezapomniany Sonny z ‘Ojca Chrzestnego’) oraz oglądany ostatnio często w znakomitym serialu ‘The Americans’( ‘Zawód – Amerykanin’ - napiszę o nim niedługo) Noah Emmerich.







Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - EVER  *** 

 
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER


BLOG MIX
_____________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz