Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

ANI JEDNEJ WIĘCEJ. Kolejny raz: "Dziękuję" - wiersz Mateusza Damięckiego


KOLEJNY RAZ TEN POST. W nowej wersji wiersza pan  Mateusz Damięcki dopisałby zapewne jeszcze kolejnych kilka zwrotek, bo nasz rząd, jak żaden wcześniejszy dostarcza tematów. ANI JEDNEJ WIĘCEJ - śmierć Izy w szpitalu w Pszczynie, skłócenie nas z UE, w sumie z całym demokratycznym światem, o haniebnej walce z kobietami poprzez uchwalanie średniowiecznego prawa ( wspomniana tragedia pani z Pszczyna), afery z respiratorami i inne nierozliczone, brak reakcji prokuratury na raporty NIK, kupczenie stanowiskami, byle tylko była większość sejmowa, TP Kurskiego, nieludzkie traktowanie uchodźców na granicy.... oj, można wymieniać prawda? I trudno to robić.


Więc jeszcze raz przypominam ten post (oryginalna treść wcześniejszej publikacji).
 
Możliwe, że znacie już ten wiesz w wersji dźwiękowej, który czyta jego autor, aktor Mateusz Damięcki, który tym wierszem trafił do grona ludzi, których będę zawsze szanował, przed którym zwyczajnie schylam głowę z szacunkiem. Podpisuję się pod każdym zawartym w nim słowem, jednocześnie podziwiając kunszt, zdolność tak zgrabnego ujęcia tego wszystkiego co mnie od kilku lat boli, poraża, zniesmacza. Usłyszałem go kilka dni temu i wiedziałem, że chcę zamieścić tekst na blogu, by każdy mógł "widzieć" te słowa i zastanawiać się na każdym wersem, co czasem w czasie odsłuchiwania wiersza jest znacznie trudniejsze (ale clip też zamieszczam, tym razem anonimowego autora). Cóż, gratulacje dla Pana Mateusza, którego znałem z mediów, ale z racji nie przepadania za polską X muzą, znałem niewiele. Mam oczywiście na myśli jego filmografię, role filmowe czy teatralne, może wyreżyserowane. Znane mi jest oczywiście nazwisko aktora, wielkie. Dwóch braci Damięckich, których kiedyś oglądałem w niesamowitym odcinku "Stawki większej niż życie" (w dzieciństwie rzecz jasna). Pani Borys-Damięcka i tak dalej. Przypuszczalnie w myśl zasady, że niedaleko pada jabłko od jabłoni, z pewnością cała rodzina jest po tej samej stronie mocy co ja.  Nawet gdyby pan Mateusz był aktorskim miernotą, dla mnie od chwili gdy usłyszałem wiersz jest już moim "przyjacielem" i w moim TOP-ie. I będę już zwracał uwagę na jego karierę. Czyli kolejny wśród młodych aktorów Jedi obok Macieja Stuhra.Więcej informacji o wierszu, wiersz w wersji audio do znalezienia w sieci, choćby tutaj. Każdy Polak powinien zmierzyć się w swoim sumieniu z tym tekstem, większość jest czytelna, inna (np.. Getback - afera przy której Ambergold to pikuś, Skoki - polecam dodać do tego słowa  w wyszukiwarce słowa klucze: senator B, Luksemburg, wyprowadzanie gotówki - i już!) - do wygooglowania. 
Jeśli uważasz, że ten post z madrym wierszem Mateusza Damięckiego winni poznać Twoi znajomi: fejsuj  whatsappuj, tweetuj, smsuj  linkuj. Gwarantuję, że poczujesz ulgę, że wysłałeś gdzieś w... cegiełkę, która tym razem ma nie budować a coś burzyć. Blog jak widzicie jest bez reklam itd więc jako Autor nic na nim nie zarabiam. I post x wierszem cieszy się od przedwczoraj niesamowitą popularnością. Blog prowadzę od chyba 8-9 lat a jak zauważycie statystykę postów na dole, to już jest to pod względem popularności  drugi post na blogu. I... otrzymuję maile z bloga o The Beatles od zagranicznych fanów Bitelsów i czytających mój blog o tym zespole, gdzie w nagłówku jest link do drugiego bloga i aktualnie najnowszego na nim postu (wpisu), w których wyrażają zainteresowanie wierszem, choć pewnie po translacji przez opcję tłumacza Google na polski wiersz ten jest dla nich mniej zrozumiały. Dzięki za komentarze. 
Zajrzyj także tutaj: Odpuszczamy Trójkę.





Za pogardę, za pychę,
za wasz jad i za ciche,
nocą śmierci wyroki wydane,
potem z samego rana
długopisem adriana
podpisane, choć nie przeczytane


za mój wstyd przed zachodem,
za ruletkę ze wschodem,
za sponsoring spiskowej teorii,
za te mordy zdradzieckie,
i za groby radzieckie,
za pisanie od nowa historii

za szpitale, za szkoły,
za teatry, kościoły,
za muzea i za telewizję,
za jedynkę, za dwójkę
za kurskiego, za trójkę
i rządowych pojazdów kolizje

za brak perfum i stylu,
za garnitur z winylu,
za biel skarpet do czarnych sandałów
za tandetę, za broszki,
za kropeczki i groszki
i za gnój wlany do trybunałów

za półtorej miesiąca,
żenujące, bez końca
form, przypadków i przysłów mylenie,
za gardzenie mównicą
w kraju, a za granicą
za wymowne, sromotne milczenie

za wiatraków demontaż,
z rosji węgla kolportaż,
mateczniki rżnięte bez litości,
kukły Żyda spalenie
oraz za przyzwolenie
na brunatne marsze wolności

za obłudę, za bierność,
za rozpustę, pazerność,
za koperty pod toruńskim stołem,
za przymykanie oczu
na krzyż w dziecięcym kroczu,
za małżeństwo ze świętym kościołem

za do skutku obrady,
za ubóstwa parady,
i za srebrny, podniebny wieżowiec,
waszych wszy premiowanie,
i marszałka latanie
na rachunek ludu, stada owiec

za dyskretne rozmowy
w restauracji u sowy,
za w sałatce zatęchłą padlinę,
za mój świat w misce ryżu,
za widelec w Paryżu,
za profesor pawłowicz krystynę

za żołnierzy wyklętych,
za ministrów rozdętych,
za posłanki i posłów do prania,
za ten cyrk, kabarecik,
za rzecznika praw dzieci
co od żłobka śle na polowania

za zabawę sądami,
granie misiewiczami
za banasia, getback i za skoki,
szydła, haki, zasieki
i za robienie beki
z wyborów, a z wyborcy wywłoki

za mój strach, za bezsenność
i za waszą sumienność
w programowym łamaniu godności,
w wyśmiewaniu człowieka,
wszak nie zadrży powieka
gdy kopiecie bezbronne słabości

za tragedię zgwałconej,
za obietnic miliony,
waszą zdradę, waszą prostytucję,
za rzucane po równo
błoto, brud, syf i gówno
w moją Flagę, w moją
Konstytucję.

Za to wszystko się kłaniam,
przed odrazą się wzbraniam,
więcej – leję szampana po brzegi,
za to wszystko dziękuję,
dzięki wam porządkuję
facebookowych znajomych szeregi

jednych łatwiej zapomnieć,
innym trzeba przypomnieć,
że nie lubię, gdy w twarz mi się spluwa,
na odchodne szczekają,
bluźnią i ujadają,
tak się właśnie nienawiść wykuwa

wiem kto z nich za pięć stówek
ser i kilka parówek
oddał Polskę złodziejom w niewolę,
wiem też komu trzynastka
na ofiarę i ciastka
odebrała myślenie i wolę

dzięki wam widzę jasno
kto jest ślepy, kto zasnął,
a kto nadal ma otwarte oczy,
i bez cienia zwątpienia
chwyta sens powiedzenia,
że to pycha przed upadkiem kroczy

dzięki wam wiem na pewno
kto jest drzewo, kto drewno,
kto jest prawa, a kto lewa ręka,
wiem co silne, co marne,
wiem co białe, co czarne,
dzięki wam moje lustro nie pęka

dzięki wam na ulicy
poznam wroga w przyłbicy
strachu, wzgardy i w zbroi uprzedzeń,
dzięki wam, w tłumie, zawsze
przyjaciela wypatrzę,
bo swojego rozpoznasz w potrzebie

swój nie pluje, nie klęczy,
swój nie flekuje tęczy
i nadzieję ma w sercu na skraju,
swój ma jasne spojrzenie
oraz jedno pragnienie
by znów było normalnie w tym kraju

żeby w końcu przestali
w żywe oczy łgać, mamić
by podłości nie mydlić Polskością
byśmy mogli niebawem
Prawo znów nazwać Prawem,
Sprawiedliwość zaś Sprawiedliwością

jeszcze jedno marzenie
już na koniec, przez cienie
z mroku w słońce przebija się śmiało
aby kiedyś, mój Synku,
gdy dorośniesz, kruszynko,
„Być Polakiem” aż tak nie bolało.
_______________________

 

75 komentarzy:

  1. Przypomina mi to starego barda który pisał i śpiewał że MURY RUNĄ! czas miejsce i temat te same, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję.

      Usuń
    2. SZACUN WIELKI ����..za te słowa godnością SERCA dla POLSKI' pisane❣DZIĘKUJĘ��

      Usuń
    3. Dla mnie wielka sprawa.Dziękuje

      Usuń
    4. Dziękuję za ten wspaniały wiersz - jestem pod wrażeniem. Tutaj w wierszu wkradła się mała pomyłka, otóż w wierszu jest napisane:"za półtorej miesiąca"..., a powinno być za półtora miesiąca. Jeszcze raz chapeau bas.

      Usuń
    5. Nie ma pomyłki. Mateusz dziękuje właśnie za zwrot "półtorej miesiąca" używany nagminnie przez pisowców. Dla jasności powinien on być ujęty w cudzysłów.

      Usuń
    6. Gratuluję.Naród czekał i może obudzi się

      Usuń
  2. Pięknie,dosadnie i prawdziwie,wzruszyłam się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały wiersz p. Damięckiego. A przy okazji odkryliśmy z rodziną wspaniałe dwa blogi o muzyce. O The Beatles no i te muzyczny. Robimy sobie skladankę z Pana topy. A wracając do wiersza... Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwszym wysłuchaniu tego utworu w wykonaniu pana Mateusza - zaniemówiłam. Wiersz wywarł na mnie duże wrażenie. Dzisiaj dowiaduję się , kto jest jego autorem. Jestem pełna podziwu dla tego młodego zdolnego i tak wartościowego człowieka . 🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Panie Mateuszu. Czytając wiersz wzruszyłam się do łez.
      Przeżyłam komunizm, PRL, stan wojenny. Nigdy nie przyszło mi na myśl, że przeżyje jeszcze takie upodlenie Polski i Polaków jakie zafundował nam PIS.

      Usuń
    2. Także jestem po wrażeniem. Wiersz tak lubianego przeze mnie aktora poruszył mną do głębi. Wzruszyłam się, te słowa tak prawdziwe wycisnęły mi łzy... Oddają wszystko, co czuję od dawna - gniew, żal, rozczarowanie...
      Jestem bardzo wdzięczna Panu Mateuszowi i Jemu DZIĘKUJĘ!

      Usuń
  5. Zaniemówiłam!!!Do bólu prawdziwy!!! Dziękuję Panie Mateuszu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Boleśnie prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny wiersz bardzo trafnie oceniona nasza rzeczywistość. Dziękuję za te piękne słowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała PRAWDA prosto z ❤.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie,że znalazłem ten wiersz tutaj. Przeoczyłem go na portalach. Słowa czytane powoli wybrzmiewają i rybą się w moim sercu. Czytam i słucham ten wiersz już od kilku dni. Mam identyczne skojarzenia, myśli i odczucia co p. Damięcki ale tak pięknie bym ich nie potrafił ująć. Przypominają mi się dawne słowa L.Wałęsy, którzy mowił o kaczyńskim, że to człowiek który może podpalić Polskę. Nie wierzyłem lub wiedziałem,że to przesada metafora. Niestety nie. Ten wiersz musi poznać każdy! No i na koniec. Blog o Bitepsach to coś niesamowitego a top200 Autora bloga to klasyka muzyki. Janusz z Łodzi. Ten od maila o Simonie & Garfunkel

    OdpowiedzUsuń
  10. teraz do tego tekstu niech ktoś napisze muzykę i będzie piosenka odzwierciedlająca czasy rządów PiS

    OdpowiedzUsuń
  11. Panie Mateuszu gratulacje! Do bólu niestety prawdziwe. Rafał

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiersz bardzo przejmujący, bo prawdziwie przedstawia naszą rzeczywistość.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękujemy, Panie Mateuszu. Lena i Arek

    OdpowiedzUsuń
  14. I wszystko na ten temat. Brawo Panie Mateuszu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szacun za ten wiersz i dla Autora bloga, że go tak ładnie tutaj zamieścił. Rozesłałam już ze 100 razy. Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki.Swietne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny wiersz, naprawdę się wzruszyłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Boli jeszcze bardziej, że ta prawda do BARDZO wielu nie dociera przez argumenty zawarte w wierszu. Smutne, bo prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Proszę wybaczyć, ale w tym satyrycznym utworze jest czarno-biały świat, wywyższanie swoich racji, pogarda dla obecnego prezydenta, pogarda dla tysięcy ludzi harujących za 2 tysiące od rana do wieczora... mam wrażenie, że to mógłby pan Andrus w szkle kontaktowym czytać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nietrafione riposta. Odniesienie się do 500 zł nie ma nic wspólnego z pogardą dla ciężko bazujących ludzi. Takich argumentów używali bolszewicy,w obronie ciężko pracującego robotnika. Jaki świat czarno- biały Człowieku. Szczera żywa prawda, przez którą każdy normalny człowiek kuli się że wstydu, zażenowania. Każdy wers jest podkreśleniem i zaznaczeniem tego co robi ta ekipa od lat. Jeśli ktoś ma ochotę wystawić im laurke za to co zrobili dobrze, droga wolna. TVP na pewno lepiej ja zareklamuje. Prezydent... No bez jaj. Czy ten wiersz jest większą pogardą mu okazaną niż ta, którą okazuje mu wszędzie mały poseł bez funkcji? I na koniec Pan Andrus i najlepszy program satyryczny w tym kraju jako nagana... To czarno-białe okazanie temu wspaniałemu satyrykowi i znakomitemu programowi jedynej niezależnej telewizji w tym Polsce, bo Polsat to już nie ten Polsat...

      Usuń
    2. Dla jasności - ja szanuję Andrusa, szczególnie za Nohavicę, - choć Szkło Kontaktowe jawi mi się jako taka szujnia. Pan Damięcki uderza w ten sam znany ton: "moja prawda jest najmojsza". Mi się też nie podoba, to co zrobiono z Trójką, co gada się w Dzienniku - ale zwyczajnie, widzę to samo w TVN-ie, to samo oszustwo i naigrywanie się z drugiego człowieka. Dlatego dla mnie ten wiersz, jeszcze w takim patosie skąpany, jest po prostu nietrafiony. Ot, TVN kpi z TVP-Info.
      i to pogardzanie "nieswoimi"! na tym polega demokracja, o jakiej uczą na Sorbonach i Oxfordach? to jest obrzydliwe - w wierszu, który swą formą czerpie z tradycji poezji polskiej, używać pogardy. adrian - to obrzydliwe określenie uknuli jacyś antydemokraci. Czy mam po kolei wskazywać wersy, w których widzę obrzydzenie dla drugiego człowieka? Wymuskany młodzieniec opływający w dostatek skamle, by zabrano ludziom najbiedniejszym, bo im się nie należy. W skrócie bym ten wiersz nazwał: "Oddajcie Jandzie!". Przy czym od razu mówię: krytykować trzeba, nazywać zło po imieniu. Tylko, że ten utwór ubrany w patetyczne szatki i czytany pięknym głosem (ja lubię pana Damięckiego w filmach - żeby nie było!) brzmi mi tak cholernie fałszywie, że aż mi jest przykro.
      Powiem szczerze: to jest równie obrzydliwe jak piosenki Zenona na Sylwestrze w Zakopanem. :( No, sorry.

      Usuń
    3. Odpisze jeszcze raz bo nie po drodze nam. Uczepił się Pan Adriana, 500, skarpetek, aktora Dno czegos itd. To argumentacja jakby dojście dzisiaj do czegoś było złem i szkoda ludzi pracujących za mniejsze pieniądze. Aktor, wykształcony i o lepszym statusie materialnym nie może napisać o tym co czuje miliony Polaków. I dostrzega Pan płytko: Adriana, Trójkę, TVP. A afery Getback, miliony senatora że Skoków odprowadzane na prywatne konta, niszczenie prawa w Polsce, Trybunału, awansów wójtów na prezesow koncernow,dewasta je wszystkiego co demokratyczne, zrobienie Polaków sobie wrogów, awans narodowców, kasą na Toruń i ojca dyrektora, kasą na komisję smoleńskie, nocne mianowania sędziów, szkoda pisać. Człowieku, pochyla sie nad całym tekstem i nie pisz tutaj idiotycznych argumentów w stylu: tamci też kradli czy A u was murzynów biją. Jesteś za PIS, pozostań ale jeśli chcesz polemizować z tym tekstem to trochę pokory bo każdy wers kole Was w oczy.

      Usuń
  20. mniejsza o to, czy jestem za Pis, czy nie jestem, raz jestem, raz nie. Zwyczajnie jednak odbieram wierszowi "WIELKOŚĆ". To satyra pełna uproszczeń, pełna pogardy do ludzi, którzy są inni, bo nie nasi. Najbardziej mnie zmierziło to osądzanie ludzi, to wyrzucanie ludzi z Facebooka, aż się boję, gdyby pan Damięcki był prezydentem, pewnie uruchomiłby jakąś Syberię, dla kogoś kto nie zgadza się z jego poglądami.
    Kurcze przecież ja też umiem jak on:


    Pewnie myślisz, żeś olśnił,
    przeszył mnie aż do kości
    wypływając ze swego basenu,
    ale prawda jest taka
    nie znasz ty pośredniaka
    Polskę znasz - wow! - z TVN-u!

    Pijąc swego szampana,
    od wieczora do rana,
    tak unosić się kozacką dumą!
    To klasyka, aktorze
    Gorzej już być nie morze
    Lepiej iść się pokropić perfumą!

    Trzeba zgody, nie zwady
    Głowa nie od parady
    Orłem być, a nie zgrywać borsuka!
    Ani czarne, ni białe,
    Nie jest wszak doskonałe,
    Nie wyrzucaj pół Polski z Facebooka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I myślisz sobie, żeś godzien po Bekwarku lutniej, co?

      Usuń
    2. Pana wiersz jest świetny!!! Dziękuję! Bo wierszem pana Damięckiego byłam zdruzgotana! Jak można być tak jednostronnym i mieć klapki na oczach i tyle pogardy dla drugiego człowieka! To faktycznie satyra, bo czy tylko białe skarpetki i sandały są przynależne wyborcom PIS-u? czy oni nie używają perfum? śmiechu warte!:)))) Bardzo mi się podoba to pana "Ani czarne , ni białe , Nie jest wszak doskonałe":)) Bo taka jest prawda, ani PIS nie jest tak zły, ani opozycja nie jest tak dobra, jak się miłośnikom wiersz Damięckiego wydaje. Myślę, że po latach panu Damięckiemu będzie wstyd , że tak marny wiersz popełnił i jeszcze ubrał go w patos, to śmieszne i przykre, bo to mowa nienawiści , a niektórzy się nim zachwycają , smutne to.

      Usuń
    3. Oj, panie "poeta", miernota ci wyszła":(

      Usuń
  21. Szkoda czasu na polemikę z tym ostatnim facetem. I nie chodzi o zamawianie do braku dyskusji czy unikania jej z osobami o innych poglądach. To przedstawiciel ciemnego ludu pisowskiego, bo nie umiem tego inaczej nazwać. Facet zrozumiał z wiersza 2-3 rzeczy i pisze o nich. Jestem kobietą i też usuwam znajomych z z fejsa jeśli chcą dyktować mi co robić z ciążą. W wierszu jest esencją afer, awansowania miernot, piotrowiczow,niszczenie autorytetów, sądów, stawianie się ponad prawem i mogłabym pisać i pisać ale ten facet i tak wyłowi z tego co chce i przekształcić w to co mu pisiwski umysł podpowiada. Nie zaprasza się złodziei do domu - on zrozumie to jak: nie wyrzucaj Polaków z domu. I w tym tonie. To nie wiersz dla niego. Dla niego Polska gdzie dwóch szeregowych posłów ustala sobie brew Konstytucji co że chce. A o lamaniu prawa i Konstytucji nie zajaknal się. Bo napisały, że w PO jeśli osmiorniczki. Na taką przepychanek szkoda czasu i tutaj miejsca. Wiersz żałosny bo polemizuje tylko z 1 wersem. SŁUSZNYM. Na tiktoka. Jeśli już niech skomentuje miliony dla ojca-dyrektora majątek przekazany żonie premiera by to nie ujawniac np i ....za dużo wymieniać. Zdenerwowałam się ale to minie jak te państwo pis

    OdpowiedzUsuń
  22. Kapitalny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
  23. Szacunek...dziękujemy-Ewa i Tomasz...zniknął z You Tuba...kogoś zabolało..

    OdpowiedzUsuń
  24. No cóż takich ludzi jak Mateusz czy Maciek jest tylko 20 procent reszta to niestety wyborcy PiS im wystarcza pełna micha a co tam świat?my potrafilismy poradzić sobie z komuną a teraz to tchórze

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też dziękuję: za tę „summę lemingową” (określenie Marka Wróbla z Fundacji Republikańskiej). Wyszło z tego doskonałe zarysowanie horyzontów myślowych obywatela III RP - włącznie z obroną Armii Czerwonej i niechęcią do Żołnierzy Wyklętych, wiedzą o Kościele czerpaną z filmu Sekielskich, obrzydzeniem wobec rodzin pobierających 500 plus, nazywaniem Polski „tym krajem” i nazywaniem ministrów „wszami”. (wpolityce.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 x TAK! ale w jednym się pan Damięcki pomylił. Za wstyd przed zachodem i za "bycie Polakiem" powinien podziękować tym, którzy mu ten wstyd wmawiają i go nauczyli - ucząc wyłącznie o złych kartach historii, pokazując nasz demokratyczny kraj wyłącznie w złym świetle i niestety robiąc ten sam zły PR za granicą. Bo jak mają nas widzieć inni jeśli sami wciąż powtarzamy jak tu źle? A dla ciekawostki - ile razy brytyjczycy przepraszali za wynalezienie obozów koncentracyjnych? Ile razy Rosjanie przeprosili za ergonomiczne wykorzystanie obozów śmierci dla niepokornych po 1945r? Ile razy Żydzi przeprosili za udział w tym procederze ich obywateli a następnie udzielenie im azylu lub niewydanie ich polskiemu wymiarowi sprawiedliwości mimo że to było ludobójstwo? Ile takich spraw jest zamiecionych pod dywan i się o nich nic nie mówi? A my ciągle i to na zachodzie - Jedwabne wałkujemy, inne podobne...

      Usuń
  26. Dlaczego nikt z tych komu się nie podoba wieŕsz nie odniesie się do afer PISu, Gdtbacku5, walce Kościoła z "kobiecym krocze", zniszczenia Trybunału, zasłaniania się walka z Sądami i Piotrowiczem w ich szeregu, chamstwu Pawłowicz, okradania naszego kraju z dumy w świecie, miesiecznic smoleńskich (Macierewicz głosił że 3 osoby przeżyły, gdzie one są) itd itp. Wiecie dlaczego? Bo to interntowe trolle majace hejtowac co się da i jak polemizowac6z faktami, skoro znają tylko rzeczywistość TVP Kurskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat z jednym pech - afera getback to bank należący do pana z kręgów ubeckich, i nie dziwi jak pięknie oszukiwał innych. Tylko w mediach przecież można to przykleić do kogokolwiek, prawda?

      Usuń
  27. Skasowałem komentarz odnoszący się do obrażania rodziny p. Damięckiego. Nie wchodząc w szczegóły, czy była w nim zawarta prawda czy nie. Jeśli ktoś chce skomentować wiersz to proszę o nim sensownie, a nie ani słowem odnosząc się do jego treści (tematów w nim poruszanych),atakować Autora czy jego rodzinę. Niech komentujący założą, że to wiersz anonimowego autora i czy słowa tam zawarte opisują prawdziwe wydarzenia czy nie. Jak wcześniej ktoś napisał, krytykujący wiersz nie odnoszą się do jego meritum a do samej osoby p. Damięckiego i jego rodziny. Czeka też nas nowy film braci Sekielskich, więc pewnie nasza wiedza o Kościele wzrośnie, co także się niektórym komentatorom nie podoba. Nie chcę i nie będę ingerował w jakiekolwiek komentarze, o ile nie będą dotyczyć osobistych wycieczek w stronę Autora (nie to miejsce, tutaj "bohaterem" jest jego wiersz, nie on sam). Autor bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedza o Kościele? Poproszę film o siostrach które umierają teraz na koronawirusa, tysiącach wolontariuszy w Caritas którzy zmywają ludziom przykutym do łóżka ich własne odchody i ich karmią, o siostrach miłosierdzia serca Maryi i ich cudnym ośrodku dla dzieci z marginesu społecznego, o domach opieki katolickich DLA OSÓB STARYCH I SCHOROWANYCH porównując je do publicznych i prywatnych DPS-ów - i wtedy pogadajmy o Kościele. A naprzeciw postawmy nawet kilkadziesiąt wyszukanych i zestawionych razem patologii które są w każdym środowisku. To samo z historią. Ważne jest bowiem jakie zachowuje się PROPORCJE, i ważne KTO PISZE LUB ROBI FILM.

      Usuń
    2. Pewnie tak, co nie znaczy, że takie filmy jak braci Sekielskich są bardzo potrzebne. Zmierzamy się tam z faktami i tylko tyle. Nie można używać argumentu, że np. jeśli złodziej X coś ukradł, co przecież jest naganne, protestujemy i mówimy, no tak, ale ten X ma dyplom, dał tyle i tyle kasy na schronisko (cokolwiek, jakiś pozytyw, bo przecież każdy z nas składa się z plusów i minusów). Zło wyrządzone jest złem i należy to piętnować, tym bardziej, że Kościół od tylu lat wszystkie złe o nim sygnały tuszuje! Co oczywiście nie znaczy, że pracują (służą) tam sami pedofile itd. I film poprzedni, jak i ten w żaden sposób o tym w ten sposób nie mówi.

      Usuń
    3. znów 3 x TAK. Zło NALEŻY ŻELAZEM WYPALIĆ, nazwać, pokazać, ukarać. I oczywiste brawa dla braci Sekielskich. Ale problem w tym, że dobro się nie sprzeda, więc owi bracia nie zrobią filmu o jasnej stronie Kościoła, a to już jest fałszowanie obrazu dla pieniędzy (bo wbrew temu co się pisze że film jest za darmo jednak odcinają oni kupony od jego oglądalności). I to samo o Polsce, naszej historii itd. - zło się lepiej sprzeda to pokażmy je.

      Usuń
    4. Chyba kolego całkowicie nie rozumiesz całego zamieszania związanego z tym filmem. Gdyby taki film nie powstał w Kościele nic by się nie zmieniło. I gdzie tutaj są w Twoich wpisach jakieś słowa o ofiarach księży-pedofilów??? Nie odpisuj, szkoda tutaj miejsca na takie argumenty, które prezentujesz. Nie są obiektywne a temat zbyt poważny by odpisywać na Twoje wpisy.

      Usuń
    5. Jak sobie życzysz. Mimo że pochwalam Sekielskich pracę to nie pochwalam jednostronnego spojrzenia na Kościół. Ale możesz oczywiście zamknąć mi usta - prosisz, masz. Tylko całe szczęście na razie mamy jeszcze wolność, do Wprost czy Wyborczej czy Gazety Polskiej nie wchodzą służby specjalne zabrać komputery, i jeszcze mam gdzie zaprezentować swoje poglądy - i nie muszę tutaj. Zgodnie zatem z Twoim życzeniem to już ostatni mój wpis u Ciebie i dziękuję że od razu nie kasujesz, bo dyskusja ma sens gdy obie strony mogą coś powiedzieć, nawet jeśli się to komuś wydaje niepoprawne politycznie. Pozdrawiam serdecznie, i jeszcze raz podziękuję. Pozostając anonimowy.

      Usuń
  28. Dziękuję za "Dziękuję"

    OdpowiedzUsuń
  29. Stefania 14 maja Prawda i tylko prawda.

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny wiersz. Nigdy nie sądziłam, że doczekam takiego upodlenia Polski i Polaków.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiersz to kompletne dno. Następny aktorzyna nie może zaakceptować rzeczywistości, zmiany i wyboru większości Polaków (głosujących). Czyżby wszyscy pochlebcy mieli te same wyrocznie: tvn i gazetę wyborczą ? Brawo. Tak dalej. W końcu otwórzcie szeroko oczy i uwierzcie, że "wykształcenie nie idzie w parze z rozumem", a Polska powinna być największą wartością dla wszystkich !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisał facet po podstawówce, fan Zelnika i telewizji Kurskiego. Trzeba im wybaczyć, nie mają TVN i kasy na Wyborczą czy Newsweek więc nie wiedzą o czym naprawdę jest ten wiersz.

      Usuń
    2. No i mylisz się chłopczyku. Dla uściślenia: wykształcenie - podyplomowe UW, disco polo - tylko na weselach, TVP - tylko Teatr Telewizji, TVN - marne, wolę Polsat, Wyborcza Michnika - nie odpowiada, wolę Newsweeka. No i na koniec, żeby było ciekawie - PIS odpada, głosowałem na PO i Bronka - chociaż teraz to kompletne dno.

      Usuń
    3. Pisowski troll. Dobry tekst. Haha

      Usuń
    4. Ograniczony jak p o .

      Usuń
  32. Ostatnie wydarzenia to świetny temat na kolejne wiersze. Gowin i Kaczyński decydują we 2 co robić, dzisiejsza afera z Kazikiem z Kaczorem jako człowiekiem ponad polskim prawem. Pierwszy tekst na blogu o Nowym Radiu Manna.

    OdpowiedzUsuń
  33. Panie Mateuszu Dziękuję. Dreszcz, lzy i wzruszenie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Dziękuję, dreszcz wzruszenia,
    Kilka lat temu mowilam dzieciom, macie szczescie zyc w wolnym kraju...
    Ale to juz historia..
    Brawo za odwagę, talent.

    OdpowiedzUsuń
  35. Niesamowicie oddane ,piękne i zastanawiające jak Naszą Piękną Ojczyznę zdeptano i co najgorsze zasianą W NAS POLAKACH taką nienawiść nawzajem ,to jest przykre i bijące, Jezus powiedział "miłuj zbliżonego jak siebie samego "

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam trochę więcej niż parę lat , i w żołądku robi mi się kwaśno jak słucham wypowiedzi różnych przedstawicieli kochanej Opozycji . Z tych dyskusji robią komiks typu " familiada " czyli każdy sobie rzepkę skrobie . W tych dyskusjach to tylko błoto i stwierdzenia że JA JESTEM LEPSZY a ty nie masz pomysłów pomysłów jak być na czele .
    Dobrze byłoby a to nie jest mój pomysł, żeby przewodniczący ugrupowań Opozycji ,na jakiś czas chociasz , przypomnieli sobie że żyją w Polsce ,że są Polakami , I pokazali wreszcie ,że mają rozum godny homo sapiens dwódziestego pierwszego wieku .choć nie wiem czy mój apel dojdzie do adresatów . Czytając historię Polski od momentu chrztu ,stwierdzam że , biorąc pod uwagę mentalnośc moich Rodaków ,historia się powtarza .Niestety.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiersz nic nie stracił na aktualnosci.

    OdpowiedzUsuń
  38. I dalej nie traci, chociaż PiS dopisał jeszcze kilka potencjalnych zwrotek...

    OdpowiedzUsuń
  39. W 2023 pożegnamy PIS i rozliczymy.

    OdpowiedzUsuń
  40. Udało się. Dzisiaj PDT premierem!!!

    OdpowiedzUsuń