Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

35. MTW: JOHN LENNON - "Woman"


Singiel, 12 stycznia 1981
wydany już po śmierci Artysty
Strona B: "Beautiful Boys" Yoko Ono.
Kompozycja: John Lennon
Album: "Double Fantasy"

Wytwórnia: Geffen
Producent: John Lennon, Yoko Ono 
& Jack Douglas
Długość: 3:32






Obsada:
JOHN: śpiew, akustyczna gitara
Earl Slick, Hugh McCracken: gitary
Tony Levin: gitara basowa
George Smal: fortepian, elektryczne pianino Fender Rhodes, syntezator
Andy Newmark:
perkusja
Arthur Jenkins: instrumenty perkusyjne Michelle Simpson,
Eric Troyer, Cassandra Wooten, Cheryl Mason Jacks: chórki




JOHN: “Woman” pojawiła się nagle, niespodziewanie, któregoś popołudnia na Bermudach. Ujrzałem to co kobiety robią dla nas. Nie to, co Yoko robi dla mnie, aczkolwiek myślałem o tym w kategoriach osobistych.Jakaś prawda uniwersalna. Gdybyśmy nagrali swój album w trzeciej osobie i nazwali go Freda i Ada lub Tommy, ubrali się w stroje clownów, wyszminkowani i wykreowali jakichś bohaterów, nie nas, może Ziggy Stardusta (fikcyjny bohater albumu Davida Bowie – RK) czy byłby bardziej akceptowalny ? To nie nasz sposób na sztukę, nie w naszym stylu... No, ale na Bermudach nagle mnie olśniło wszystko, wszystko, nawet to co brałem za pewniki. Kobiety są naprawdę drugą połową nieba, i o tym szeptam na początku piosenki ("For the other half of the sky ..."). I ta piosenka po prostu nawiedziła mnie jak powódź. Piosenka przypomina utwory Beatlesów, ale nie to było moim zamiarem. Zrobiłem ją tak samo jak lata tamu ‘Girl’. To taka dojrzała, dorosła wersja ‘Girl’.



Jedna z najpiękniejszych piosenek napisanych przez mężczyznę dla kobiety. Tylko 35 miejsce, bo jeszcze tyle mam piosenek do umieszczenia na topie, choć "Woman" Johna to dla mnie jedna z naj najcudowniejszych piosenek. Bardzo beatlesowska, z bajecznym głosem Johna. Choć wolę mocniejszą tonację jego głosu. O piosence i ostatnim albumie Johna, "Double Fantasy" więcej na blogu o The Beatles. Link niżej. Wspomnę tylko, że gdy jako dzieciak pisałem do szkolnych gazetek (kolejne szkoły: podstawowa, technikum, studia), to od ostatniego wywiadu Johna (znajdziecie go tutaj), który zdobyłem razem z niemieckim wydaniem "Playboy'a" w styczniu 1981, zaczęła się już moja prawdziwa literacka przygoda z zespołem.  Pisałem już wtedy książkę o zespole (stara magazyn do pisania, choć przepisywał i poprawiał mi dawny przyjaciel ze szkoły średniej, także o nicku Czarny - nie ty, Krzysiu) , gromadziłem materiały i próbowałem się uporać w tym czasie ze stratą ojca oraz idola.  Na samym dole równie piękny numer "Watching The Wheels" z prywatnymi filmikami Johna. 
Niebawem na blogu o The Beatles duży tekst o śmierci Muzyka.



 

Więcej o piosence na blogu o The Beatles







For the other half of the sky ... 

Woman I can hardly express
My mixed emotions at my thoughtlessness
After all I'm forever in your debt
And woman I will try to express
My inner feelings and thankfulness
For showing me the meaning of success

Ooh, well, well
Doo, doo, doo, doo, doo
Ooh, well, well
Doo, doo, doo, doo, doo

Woman I know you understand
The little child inside the man
Please remember my life is in your hands
And woman hold me close to your heart
However distant don't keep us apart
After all it is written in the stars

Ooh, well, well
Doo, doo, doo, doo, doo
Ooh, well, well
Doo, doo, doo, doo, doo
Well

Woman please let me explain
I never meant to cause you sorrow or pain
So let me tell you again and again and again

I love you, yeah, yeah
Now and forever
I love you, yeah, yeah
Now and forever





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz