Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

POSŁUCHAJ TEGO!

MY CHEMICAL ROMANCE - "The Kids From Yesterday"
Album:  Danger Days: True Lives Of The Fabulous Killjoys  (2010)
THE USED - "All That I've Got" Album: In Love and Death (2004)



Mam taka płytę w aucie, która opisałem jako "Fajny rock do auta". Na dłuższe trasy, zresztą nie tylko - właśnie ona ostatnimi czasy zawsze leci. Prócz wymienionych wcześniej w serii "Posłuchaj tego" 30 Seconds to Mars i Linking Park jest kilka piosenek tej amerykańskiej kapeli, rock stylu emu ( w necie pisze jako na pograniczu post-modernistycznego  i hardcore'owego rocka). Zespół polubiłem niezmiernie poprzez piosenkę "I Don't Love You" (link) oraz kapitalny "Welcome To The Black Parade". Ta druga piosenka zrobiła na mnie wrażenie po kilkukrotnym starannym przesłuchaniu  i przeczytaniu wywiadu Gerarda Waya (lider i niezmiernie charyzmatyczny wokalista), który mówił, że cały album inspirowany był .... albumem The Beatles: "Sgt. Pepper's..." No, cóż.... inspiracja wielka ale niespecjalnie lubiąc łomotliwą muzykę jako grają MCR (czy nawet 30 Seconds to Mars) "przyjrzałem" się temu albumowi. Spodobały mi się tylko 4 kawałki. Wspomniane "I Don't Love You", urokliwe "Cancer" , "Disenchanted" oraz "Welcome ...". Piosenka na początku ignorowana przeze mnie właśnie przez ten łomot gitar , bębnów i wrzaskliwy śpiew ale odnalazłem w niej znakomitą melodię i z każdym przesłuchaniem było lepiej. Na końcu przekonał mnie już ich występ na żywo na dachu MTV. Dlatego bardzo czekałem na nową płytę. "Dzieciaki z Wczoraj" to z ich ostatniego albumu z 2010 i ta piosenka wbija się w pamięć od razu, mimo, że na albumie jest ich więcej. Znalazłem na Youtube perełkę w postaci rejestracji wykonania na żywo w radiu BBC tej piosenki. Sami zobaczcie jak brzmią na żywo i z albumu. Kapitalna piosenka, choć oczywiście nie na żadne top wszechczasów :)
 Druga piosenka to podobny klimat, zespół porównywany gatunkowo do MCR (oba zespoły przyjaźnią się, nagrały kiedyś cover piosenki Queen i Bowiego -  "Under Pressure" - zdaje się tylko w wersji live). Ujrzałem kiedyś  ciekawe video do tej piosenki  (coś z "Alicji w Krainie Czarów") i piosenka już była moja. W całym dorobku zespołu nie znalazłem już podobnych przebojów a tylko hm..młócka, choć innego typu niż np. Metallica. Ta piosenka jest jednak znakomita. Na koniec tylko  - ileż znaczy wygląd! Wokalista MCR i The Used, porównajcie...


MCR - "The Kids...studio- live"
MCR - "The Kids...- album"
MCR - "I Don't Love You- video"
MCR - "Welcome to...."
The Used - "All That I've Got"

4 komentarze:

  1. Gratuluje gustu!!! Musisz być spoko bo słuchasz MCR!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej że niekture piosenki ci się podobają ale oni nie grają emo!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie grają ale od zawsze byli postrzegani jako artyści alternatywnego rocka , indie i niestety emo, każde źródło o tym mówi, ale przecież definicje są w muzyce nieważne. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Nie zawsze indie równa się emo. Fakt, grają troszkę lżej, bez "łojenia", ale bez przesady. Mimo wszystko emo by przy tym nie wytrzymali. ;) Klubowe życie

      Usuń