Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

500 ALBUMÓW ALL TIME - ROLLING STONE

500 najlepszych albumów Wszech-Czasów (All-Time) wg. Magazynu Rolling Stone (lista sporządzona w 2005 roku). Zestawienie opracowane przez kilkunastu dziennikarzy i krytyków muzycznych zostało wydane w formie specjalnej książkowej magazynu. Przedmowę do tego wydawnictwa napisał Steven Van Zandt – muzyk, pisarz, kompozytor, aktor, znany jednak najbardziej jako jeden z członków kapeli E-Street, zespołu Bruce'a Springsteena. Poniżej cała dziesiątka, zaskoczeniem tutaj dla mnie jest dośc wysoka pozycja albumu Gay'a, nawet Białego Albumu ale przede wszystkim nijaki dla mnie, podobno nowatorski album Beach Boysów. Słuchałem wielokrotnie tej płyty i naprawdę nie dostrzegłem i nie dostrzegam w niej nic, dzięki czemu album byłby aż tak wysoko notowany. Oczywiście brakuje mi tutaj 'Abbey Road'. Dylan? Hm... Większość dziennikarzy układających notowania to Amerykanie i może to ukłon w stronę swojego rodaka, ale generalnie nie mam zastrzeżeń do takiego wyboru, za Dylanem specjalnie nie przepadam ale chylę czoła przed jego literacką twórczością. Stonesi... ten album to ciekawe zjawisko, uznawany za arcydzieło, żadna piosenka nie weszła do stałego repertuaru koncertów na żywo zespołu.

01. The Beatles – 'Sgt.Pepper's Lonely Hearts Club Band'
02. The Beach Boys – 'Pet Sounds'
03. The Beatles – 'Revolver'
04. Bob Dylan - 'Highway 61 Revisited'
05. The Beatles – 'Rubber Soul'
06. Marvin Gay – 'What's Going On'
07. The Rolling Stones – 'Exile on Main Street'
08. The Clash – 'London Calling'
09. Bob Dylan – Blonde on Blonde'  
10. The Beatles – 'The Beatles' (White Album)   



    _________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz