DECCA REZYGNUJE .1-SZA SESJA DLA BBC
2 lutego – pierwszy profesjonalnie zorganizowany koncert poza Liverpoolem w Klubie Oasis w Manchesterze. I jak tu się dziwić miłości braci Gallagher z Oasis do Beatles ?
W swoim repertuarze Beatlesi wykonywali już: Roll Over Beethoven, Dizzy Miss Lizzy, Till There Was You, Money – wydane później na klasycznych albumach z zespołu. Pod pojęciem „klasycznych” rozumiem tutaj albumy z dyskografii zespołu w okresie jego istnienia.
po raz 1-szy w BBC |
5 lutego – pierwszy występ Ringo Starra z The Beatles.Klub Cavern – w porze lunchu oraz wieczorem. Pamiętajmy, że w owym czasie zespoły koncertowały dwa razy dziennie, do tzw. kotleta w porze obiadowej i wieczorem do tańców.
Oficjalnie Ringo zagrał z zespołem dopiero za pół roku – 18 sierpnia, w tym dniu prawdopodobnie wystąpił jednak z nimi po rz pierwszy, Pete Best nie czuł się najlepiej a macierzysty zespół Ringa czyli Huragany Rory Storma miały tego dnia wolne. Wszyscy muzycy znali się z czasów Hamburga, gdzie bardzo się polubili a Ringo momentalnie „zaskoczył” w specyficznym humorze kolegów. Wtedy trzeba pamiętać Ringo był już lokalną gwiazdą w Liverpoolu, jeździł własnym samochodem a na palcach nosił po kilka pierścionków, dzięki którym zawdzięczał swój przydomek. Z przyjemnością po raz kolejny stwierdzam, że jeden ze sławnych Beatlesów – jedyny, którego do tej pory widziałem na żywo – nosi te same imię co ja – Richard.
7 marca – pierwsza radiowa sesja.
Nagranie odbywało się na żywo w Playhouse Theatre w Hulme w Manchesterze na potrzeby programu „Teenager's Turn – Here We Go”. Beatlesi zagrali tam trzy covery: Dream Baby, Memphis Tennessee i mój ulubiony ich cover – Please Mr. Postman. Reakcja publiczności była rewelacyjna ale największą frajdę chłopcom sprawiło odsłuchanie swego radiowego debiutu w dniu następnym na falach eteru. Naprawdę robili się sławni a wspomniana sesja była początkiem ich bardzo długiej przygody z brytyjską BBC. Ogólne zadowolenie minęło gdy przyszła odpowiedź Dicka Rowe z Londynu. Decca odmówiła podpisania z nimi kontraktu. Nie była to najgorsza wiadomość, ta miała się pojawić niebawem, za miesiąc. Na razie John Lennon wściekły wyładowywał swoją złość na Brianie. Lennon bardzo szybko zorientował się w delikatnej naturze Briana, także w tym, że ich relacje ze swoim menadżerem nie muszą przypominać relacji szefa i podwładnych. Brian zawsze wszystko tłumaczył, przekonywał, namawiał, przemawiało takie postępowanie bardzo do Paula i na zasadzie reakcji nie mogło Johna.
W BBC - Memphis Tennessee, Dream Baby, Please Mr. Postman
Poza tym ten dostrzegł, że Brian w bezpośrednim kontakcie z samym Lennonem jest nieśmiały a nawet czasem zakłopotany. Z czasem zorientował się, że Epstein się w nim podkochuje i brutalnie to wykorzystywał. Lennon swoją złość tłumaczył tym, że Epstein zmusił ich do grania obcych piosenek kosztem ich własnych. Było w tym dużo racji. W czasie sesji w Decca Records Beatlesi rzeczywiście mogli przypominać przeciętny zespół gitarowy jakich wtedy (naśladujących The Shadows) było na rynku bez liku. Materiał jaki mają grać wybrał Brian i można wnioskować także, ze ubierając ich starannie na ta sesję nakazał im grzeczniejsze i łagodniejsze wersje piosenek
Brian i John |
W BBC - Memphis Tennessee, Dream Baby, Please Mr. Postman
Poza tym ten dostrzegł, że Brian w bezpośrednim kontakcie z samym Lennonem jest nieśmiały a nawet czasem zakłopotany. Z czasem zorientował się, że Epstein się w nim podkochuje i brutalnie to wykorzystywał. Lennon swoją złość tłumaczył tym, że Epstein zmusił ich do grania obcych piosenek kosztem ich własnych. Było w tym dużo racji. W czasie sesji w Decca Records Beatlesi rzeczywiście mogli przypominać przeciętny zespół gitarowy jakich wtedy (naśladujących The Shadows) było na rynku bez liku. Materiał jaki mają grać wybrał Brian i można wnioskować także, ze ubierając ich starannie na ta sesję nakazał im grzeczniejsze i łagodniejsze wersje piosenek
PAUL: "Kiedy słucham naszych taśm, nie mogę zrozumieć, dlaczego nie przeszliśmy przesłuchania w Decca. Nie bylismy na tyle dobrzy ale na taśmie są całkiem dobre i oryginalne rzeczy."
JOHN: "Słuchałem tego. Ja bym nas na podstawie tego nie odrzucił.Myślę, że to brzmiało ok.Szczególnie druga połowa nie była taka zła. Wtedy niewielu ludzi tak grało.Sądzę, że w Decca myślano, że będziemy wypolerowani a my tylko nagralismy demo. Powinni zauważyć nasz potencjał".
Tony Meehan |
GEORGE: "Spotkaliśmy londyński zespół, który nosił buty, nazwane później 'beatlesówkami'. Podczas tej podróży zauważyłem po raz pierwszy taką parę butów. Były elastyczne i później dowiedziałem się, że robiono je w sklepie Aniello & Davide przy Charing Cross Royal. Jeśli zaś chodzi o odpowiedź z wytwórni Decca, to czekaliśmy na nią całe wieki. Brian męczył ich pytaniami w w końcu nas odrzucili. To zabawne, że decyzję tą podjął perkusista Tony Meehan, grający w zespole grającym rzeczy 'dum'dum', który zrobił karierę jako szef repertuaru firmy Decca. Słynna wtedy była opowieść, jak Brian starał się dowiedzieć od niego, czy się podobaliśmy, czy nie, czy dostaniemy tę pracę. Tony był wtedy dzieciakiem, ale odpowiedział: "Panie Epstein, jestem zapracowanym człowiekiem".
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER, BEST SONG - EVER
BEST ALBUMS - EVER, BEST SONG - EVER
____________________________________________________________________________
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz