Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

NOWY BLOG.

 
DLACZEGO KOLEJNY BLOG O THE BEATLES 
14.09.2012 

Oglądałem 2 tygodnie temu średnio śmieszną komedyjkę z Eddie Murphy'm „1000 słów” (A Thousand Words), nową, bo z 2012 roku. Jest tam scena gdy Murphy rozmawia z bardzo młodym (18-20) sprzedawcą w małej knajpce serwującej kawy i kanapki na wynos. Pomijam szczegóły, w każdym razie ten młody człowiek przyznaje mu się, że The Beatles są miłością jego życia. Rok 2012, dzieciak, od rozpadu zespołu minęło ponad 40 lat ! Ale no tak, Mozart czy Chopin nie żyją dłużej a ich muzykę wciąż kocha cały świat. Z The Beatles jest – moim zdaniem – o tyle inaczej, że kocha się ich, wielbi itd. do dzisiaj nie tylko za genialną muzykę ale i za to jakim nieziemskim zjawiskiem byli jako Magiczna, fantastyczna Czwórka (Fab 4). Jestem oczywiście beznadziejnie w nich zakochany, na moim głównym blogu „Mój Top Wszechczasów” zacytowałem już sam siebie: Beatlesów kocham 100 razy mniej niż jutro ale 100 razy bardziej niż wczoraj (coś w tym stylu).
Mój, mimo wszystko flagowy , wymieniony blog, zgodnie z z nazwą powstawał w innym celu, niż pisanie w nim o The Beatles ale z upływem czasu, gdy opisałem już swoje ulubione single, albumy, piosenki z młodzieńczych, studenckich lat, podpowiedzi dla przyjaciół i czytających blog jaką muzykę lubię i proponuję do posłuchania, zacząłem pisać o The Beatles. Początkowo chciałem w ramach serii: „The Beatles – czy o tym wiesz ?” napisać trochę o niektórych piosenkach, o których wiedza sprawia, że są jeszcze bardziej interesujące. Poza tym wiem o tym – niestety – iż wielu moich znajomych pod hasłem „The Beatles” kojarzy tylko te najbardziej znane ich przeboje puszczane do znudzenia w eterze jak np. „Hey Jude”, „Yesterday” czy „All You Need Is Love”. Zastanawiające jest dla mnie, że w tych najbardziej popularnych polskich radiostacjach Beatlesów jest jak na lekarstwo i sporo ludzi zna oczywiście Beatlesów ale wybiórczo i np. tak piękne numery jak szalenie taneczny i rockowy „Birthday”, romantyczne „Because” czy np. mocny „I Want You (She So Heavy)” są w radiu ignorowane i nieznane (oczywiście nie dla fanów). Miliony ludzi zna i kocha Beatlesów, wydawane są książki, biografie, reedycje, nowe wydania (remasteringi), nowe projekty („Love”), odnotowywane są ważne rocznice jak np. śmierć Johna, 45- lat albumu z Sierżantem Pieprzem itd. a włączając radia słyszymy w kółko Alphaville, Cutting Crew lub dzisiejszy chłam. Zacząłem pisać o piosenkach Beatlesów, jednocześnie rozpocząłem serię o ich dokonaniach solowych – tzn. piosenkach (cały czas trzymam się zasady, by w blogu nie było za dużo tekstu a tylko krótki opis i linki do stron, gdzie można dany utwór obejrzeć lub posłuchać (w 99% to youtube). No i tak wchłonął mnie ten temat. Z okazji 45-tej rocznicy wspomnianego już albumu „Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band” zrobiłem posty o każdej piosence zespołu. Jak mało który wykonawca w historii Beatlesi są po prostu idealnie zdokumentowani, po prostu każdy związany z zespołem wydawał swoje wspomnienia, biografie, cały okres beatlemanii to nieustanna obecność przy zespole fotografów, dziennikarzy, fanów, biografów, pisarzy, poszukiwaczy sensacji i jak się okazało w 1980 roku także szaleńców. Sumując, zacząłem pisać krotką biografię zespołu posiłkując się np. fantastyczną stroną o The Beatles czyli beatlesbible.com czy dziesiątkami książek jakie mam w swoich zbiorach (plus antologie w wydaniu na DVD i książkowym). Poslkich stron o The Beatles jest całe mnóstwo, niespecjalnie chcę z nimi konkurować ale myślę, że mogę zrobić całkiem przyzwoity blog z krótką historią z dużą ilością fotografii. Prócz historii od 1957 do 1970 opiszę całą dyskografię zespołu, wszystkie filmy i trochę o tym co się działo z muzykami po rozpadzie zespołu. Zawieszam oczywiście już pisanie o The Beatles na tamtym blogu. Po raz kolejny Magiczna Czwórka wciąga mnie w swój fantastyczny świat i jak zawsze, za kazdym razem słuchając ich muzyki odrywam coś nowego, nie ukrywam także, że pisząc o nich dowiaduję się czasem o faktach, które były dla mnie tajemnicą. 
Ryszard Kmita 
 Zapraszam więc na Fab4-TheBeatles.blogspot.com
 
 
*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
 __________________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz