Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

The Marmalade - „Reflections Of My Life”


Singiel: '1969,
Album: „Fine Cuts – best of The Marmalade” '2011

Jest kilka piosenek, które w jakiś sposób kojarzą mi się zawsze jako para. Jedna z nich to przebój The Hollies „Air That I Breathe”, cover kompozycji Alberta Hammonda (ojca członka zespołu The Strokes, Alberta Hammonda Juniora), ale  w wykonaniu zespołu z Manchesteru, stał się wielkim przebojem i prawie wizytówką zespołu. Piosenka ta łączy mi się jakoś z pięknym przebojem Szkotów z The Marmalade. Przypuszczalnie miałem je kiedyś obok siebie na taśmie czterościeżkowego magnetofonu szpulowego i zapisałem je sobie na „dysku twardym pamięci”. Obie są z gatunku soft rocka, prawie popowe, ale melodyjne gitarowe sola dodają im brzmienia rockowego a urocze chórki zespołowe jakiejś pompatyczności, czyniące z obu piosenek coś więcej niż zwykłe przeboje, zwłaszcza w przypadku omawianej dzisiaj piosenki. Wydane na singlu pod koniec lat 60-tych „Refleksje z mojego życia” swoja harmonią wokalną, urodą w melodii ale i w tekście (bardzo prostym ale subtelnie poetyckim w przekazie - kogóż one np. nie dotyczą ? ) umieściły zespół w czołówce list USA oraz UK i do dzisiaj utwór ten był wielokrotnie nagradzana jako jeden z najlepszych radiowych hitów w USA, posłużył też wiele razy jako ilustracja muzyczna do filmów oraz seriali. Co łatwe do zrozumienia – ogromny sukces kasowy tylko dzięki tej jednej kompozycji dla kompozytorów (wokalista Dean Ford oraz gitarzysta Junior Cambell). Ja wspomniałem bardzo udane jest solo gitarowe oraz cała wokaliza piosenki, której nazwy wykonawcy wiele lat nie znałem. W owym czasie przegrywało się często od kogoś całe taśmy jak leci a wielu nie interesowało wcale kto wykonuje dany utwór. Dla mnie to było ważne od zawsze, do dzisiaj. Poniżej także song Hollies.



Zamieszczam tekst piosenki bo jest … cudowny.


The changing of sunlight to moonlight
Reflections of my life
Oh how they fill my eyes

The greetings of people in trouble
Reflections of my life
Oh how they fill my eyes

Oh my sorrows
Sad tomorrows
Take me back to my own home

Oh my crying (Oh my crying)
Feel I'm dying, dying
Take me back
to my own home



3 komentarze:

  1. Wspaniała recenzja wspaniałego utworu. Szkoda że nie mam w tej chwili czasu bo chętnie napisałbym coś więcej bo tak trafnych określeń tego co się czuło słuchając takich utworów dawno nie czytałem. Szczerze gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  2. No Gościu ... trafiłeś w PUNKT ! To są wielkie HICIORY WSZECHCZASÓW. Doskonale pamiętam jak powstały i też mi na zawsze do końca zostaną w pamięci !

    OdpowiedzUsuń