Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 7

7. MATTHEWS SOUTHERN COMFORT - "Woodstock"
ALBUM: "MATTHEWS SOUTHERN COMFORT"  
Jedna z najbardziej magicznie oddziaływających na mnie piosenek na mojej liście. Usłyszałem ją w wieku 12, 13 lat, nagranie było jako podkład jakiejś audycji dźwiękowej w polskim radiu i przez wiele lat słyszałem ten utwór z początkowym głosem lektora (akcja powieści detektywistycznej). Później padała nazwa grupy i tajemnicze słowo Woodstock, które to słowa dla mnie były jakby dalszą częścią fabuły słuchowiska. W szkole średniej usłyszałem ta piosenkę w wersji ballady harcerskiej "Jak pył gwiezdny, jak pył złoty..." (śpiewał Waldek R). Bylem juz totalnie zauroczony tą melodią ale w dobie braku płyt, Internetu, PRL, jak dowiedzieć się kto to śpiewa itd.  Po latach odnalazłem ten utwór na składance CD piosenek z epoki hippisowskiej.  No i teraz już wiem dużo więcej o tym utworze. Na festiwal skomponowała go Joni Mitchell, damski odpowiednik Boba Dylana w USA, spopularyzował go właśnie ten zespół, w Wikipedii znalazłem krótką wzmiankę o tym bandzie, country -folkowym z założycielem i wokalistą Ianem Matthew a lata całe zastanawiałem się czy śpiewa to kobieta czy mężczyzna.  Jak widać facet ;)  Ian Matthew McDonald. Facet Z ABSOLUTNIE ANIELSKIM GŁOSEM - dzieci-kwiatów. Kocham tą piosenkę szczególnie z wielu innych też powodów. I często żal mnie bierze, że nie byłem wtedy tam, nie kręci mnie niestety polski odpowiednik festiwalu choć oczywiście chwała Jurkowi O. za ten pomysł i kultywowanie pomysłu zjazdu ludzi by w pokoju i bez agresji słuchać muzyki. Ponieważ często tutaj wtrącam swoje beatlewątki to dodam, że tak ogromna rzesza ludzi wtedy zgromadziła się też z nadzieją ( za krążącą cały czas, że gdzieś tam widziano Georeg'a, Paula, Johna), że na festiwalu będą Beatlesi, niewidziani od 3 lat w USA. Piosenka w wykonaniu Matthew Southern Comfort jest także jednym z przykładów, gdy cover jest zdecydowanie lepszy niż oryginał, song w wykonaniu Twórcy piosenki Joni Mitchell czy - wspomniana tutaj (link 3) - artystów z Crosby Stills Nash & Young. Wersja tych ostatnich - bardziej rockowa - odarta jest już zupełnie z czaru i magii jaka jest w tej piosence w wersji MSC. W ostatnim linku fragment koncertu reaktywowanego po latach bandu Iana...

"Woodstock" - MSC   
WOODSTOCK
Woodstock - Joni Mitchell
Cosby Stills Nash & Young - Woodstock
MSC - Theses Days
Jimi Hendrix na Woodstock









Ian Matthew na 1 planie







*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER 
___________________________________________________________________ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz