Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 57

POLICE -  "Wrapped Around Your Finger"
QUEEN -  "Innuendo"


Piosenkę tę miałem przyjemność zobaczyć na jedynym koncercie grupy w Chorzowie, kilka lat temu. Koncert jak i wykonanie tego utworu przeciętne, muzycy wystąpili tylko w trzech, nie posiłkowali się nikim innym i wersje ich były hm..dalekie od oryginału i bardzo ubogie instrumentalnie. Jamming na scenie a muzyka The Police, ta z okresu gdy grali swoje przeboje w ich, unikalnym, specyficznym dla nich reggae ( "Roxanne", "So Lonely", "Walking On The Moon" i inne) grana inaczej traci wiele ze swojego blasku. Ale muzycy liczyli na to, że i tak świat przyjmie ich z otwartymi rękoma (pełnymi portfelami) w swym oryginalnym składzie. Sting nie musi już nikomu nic udowadniać i cała trasa re aktywacyjna to tylko odcinanie kuponów od sławy ale przypuszczalnie też niezła dla nich zabawa (póki im się jeszcze chce). "Wrapped Around Your Finger" to dla mnie lepszy kawałek niż bardziej znane "Every Breathe You Take" z ich najlepszego albumu. I w tym utworze i w tamtym szczególnie widać było brak smaczków muzycznych (gitarowych Andy'ego). Ale cóż, ta piosenka z bardzo widowiskowym teledyskiem jest bajeczna. Kilka wspomnień. Mieszkałem na 1 roku na kwaterze an Prostej we Wrocławiu, wieczorami koniecznie radio Luksemburg. Kolega z roku Mieciu Ł miał przyjaciela Waldiego w Holandii. Przyniósł mi kiedyś w prezencie kilka gazetek muzycznych z kraju tulipana, pamiętam, że były podsumowania muzyczne i każdy z Policjantów został wybierany numerem 1 w kategoriach: wokalista, basista, perkusista, gitarzysta roku, do tego jako nowy wykonawca roku, jeszcze wiele innych, nie pamiętam. Coś nieco wiedząc już o nich usłyszałem ich pierwszy przebój "Can't Stand Losing You" no i zakochałem się w piosence i nieznanym mi bliżej wykonawcy. Gdybym  umiał grać na gitarze pewnie jak J.Borysewicz chciałbym już tylko grać muzykę podobną do nich, stąd polskie reggae-rock a la Police w stylu "Kryzysowa Narzeczona", "Minus 10 w Rio"  odniósł i u nas od razu sukces (lubię tamtą Lady Pank choć należałem bardziej do fanów Republiki).
Queen w piosence z ostatniego albumy z żywym Freddiem. na zdjęciu poniżej jeszcze z clipu "To były dni naszego życia", wychudzony, umierający. Piosenka wielka i basta. Queen wielki, różnorodny, królewski.


"Wrapped..." Police
"Innuendo" Queen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz