Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja 61

STORIES -  "Brother Louie"
HOT CHOCOLATE - "Brother Louie"
GENESIS - "No Son Of Mine"

Pierwsza piosenka to mój wielki przebój z taśmy jaką miał mój brat (czy jego kumpel Felek)  na prywatki, same wolne, tzw. pościelowe, z taśmy tej poznałem Matthew Southern Comfort i tą piosenkę, o której myśleliśmy wszyscy, że śpiewa ją Rod Stewart. Do dzisiaj utwór ten wzbudza we mnie miłe wspomnienia ( chrapliwy głos i już wtedy zachwyt nad udana aranżacją tj. dialog gitary ze smyczkami ) choć oczywiście na prywatki starszego brata nie chodziłem. Po latach poznałem wersję autorską piosenki, wykonywaną przez Hot Chocolate. Nie mogę do dzisiaj się zdecydować, która wersję lubię bardziej, inny klimat, aranżację, inne gitary itd  to jakby dla mnie dwa różne utwory. Do tego piękny tekst, antyrasistowski tekst o zakazanej miłości ludzi o różnym kolorze skóry. Hot Chocolate , twórca wielu przebojów w latach 70-tych ( "So You Win Again", "Man To Man", "Every Is A Winner") - w przeciwieństwie do Stories, grupie, o której niewiele wiem a w Wikipedii przeczytałem, że z tym numerem  osiągnęli szczyt amerykańskich list przebojów.

 Druga piosenka to piękne Genesis, dla mnie w swej ekspresji, klimacie,  emocjach jakie wywołuje podobne do "Mamy". Widziałem - podobnie jak "Mamę" - wykonanie tej piosenki na żywo z Wilsonem i Collinsem jako wokalistami. Piosenka w każdym wykonaniu  robi wrażenie, stąd link do pięknego, solowego (bez Genesis) wykonania Raya. Na marginesie mala uwaga, dla mnie Ray mógłby zostać nadal wokalistą Genesis, mielibyśmy może nadal takie albumy jak "Calling All Stations" a tak Collins wrócił do zespołu tylko na tournee i o nowych płytach cisza. Może także dzięki Rayowi mielibyśmy częstsze wizyty Genesis w Polsce (Ray od jakiegoś czasu mieszka na stale w ...Poznaniu). Zamieszczam też link do początku konceru w katowickim Spodku, z przyjemnościż znalazłem to w Youtube, piosenką tą zaczęli koncert ..i ja tam bylem ... i ja to widziałem (prawda Maniuś C, Andrzeju Ch ?). Ale piosenka to oczywiście Collins i wersja oryginalna.





Stories Live
"Brother Louie" - Stories
"Brother Louie" - Hot Chocolate
Genesis - live Katowice Ray
Ray - solo live
"No Son Of Mine' Genesic - video

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz