Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja 60

THE ROLLING STONES - "Wild Horses"
BLACK SABBATH - "A National Acrobat"

Dwa znakomite kawałki rockowe, jedna ballada, drugi mocniejszy z popularnym bardzo riffem gitarowym.
Nie przepadałem i nie przepadam za Stonesami, nic na to nie poradzę. Doceniam ich wkład w rozwój rock and rolla, ich ogromną popularność jako rywala Beatlesów (naprawdę kopiowali wszystkie pomysły, aranżacje, nawet okładki albumów i singli  kolegów z Liverpoolu). Do dnia dzisiejszego jako najdłużej istniejąca i grająca kapela korzystają ze splendoru i sławy zdobytej w latach 60-tych, choć oczywiście wielu krytyków uważa ich za najbardziej rasowy rockowy zespół, niespecjalnie ewoluujący, po prostu grający wciąż to samo i tak samo. Przypuszczam, że gdyby nie lata 60-te i legenda z tych lat wciąż ich owijająca , dorobek muzyczny grupy do dnia dzisiejszego uplasowałby ich wśród muzycznych średniaków.  Najbardziej uzdolniony muzycznie choć nie kompozytorsko członek grupy zmarł pod koniec lat 60-tych wchodząc do Partenonu herosów rocka odeszłych zbyt wcześnie (piszę o Brianie Jonesie - na dolnej fotce w środku w górnym rzędzie). Cały repertuar ( w tym "Wild Horses" ) tworzyli przeważnie Keith Richards oraz Mick Jagger, czasem nagrywali covery jak np. swoją wersję dylanowskiego "Like A Rolling Stone".
"Narodowy Akrobata" to pierwszy przebój Black Sabbath, który usłyszałem jako dzieciak i mnie nie odrzuciło, bardziej wolałem wtedy łagodniejszy Nazareth czy bardziej przebojowy  Deep Purple choć siedziałem wtedy bardziej w glam-rocku. Melodyjna gitara w tym kawałku i przenikliwy jak zawsze głos Ozziego ujęły mnie i tak zostało do dzisiaj, wolę ten utwór niż popularniejsze "Paranoid" czy "Iron Man".

"Wild Horses" The Rolling Stones
"A National Acrobat" BS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz