Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Albumy: nr 62

COUNTING CROWS - "August And Everything After"
1993

  Przepiękny album kalifornijskiej grupy, z którą jamował sobie grając na saksofonie sam Bill Clinton i zespół, który miałem przyjemność obejrzeć dwa lata temun w Chorzowie jako support The Police. Jakże mi było przykro, że musiałem słuchać np. "Mr. Jonesa" w hałasie, ludzi nie zwracająych specjalnie uwagi na to co się działo na scenie, wciąż stadion się zapełniał i czekano na Stinga i kolegów a ja pojechałem do Chorzowa przede wszystkim dla CC. To ich pierwszy , leganedarny już - zdecydowanie najlepszy - album. Grupa miała później i przeboje - np. ich utwowty wykorzystanio zdaje się w "Shreku 1" - ale nigdy już nie wspięła się na wyżyny jakie posatwiła sobie na tym albumie. Łagodnym, refleksyjny, smutny, wciągajacy jak narkotyk album z przepieknymi aranżacjami, cudnym głosem charyzmatycznego wokalisty (Adam Duritz), arcydzieło i długo się zastanawiałem czy ta pozycja to nie za nisko.
"Mr. Jones" był wielkim przebojem, wydawało się, że zespół będzie grał właśnie w tym takim radosnym, rockowym i jakże dla mnie - kalifornijskim stylu - ale na płycie więcej czasu - w zasadzie wszystkie pozostałe utwory - poświęcił melodiom wolnym refleksyjnym.  Cudny "Rain King" przypomina "Pana Jonesa" i muszę dodać przy okazji , że "Mr. Jones" ma dla mnie jedno z najlepszych wejść - intro w rocku. Nie znam na tyle angielski by delektować się  poezją z ich utworów bo to zdecydowanie poezja, pełna metafor, odniesień, przeoychu liryki. Już sam tekst właśnie "Mr. Jonesa" mnie o tym przekonał. Gorąco polecam ten album jaki wykonawcę, do którego niebawem wrócę w serii : POSŁUCHAJ TEGO. W linkach moje ulubione piosenki z tej płyty, choć kocham tutaj każdy utwór i publikując ten post będę miał wyrzuty sumienia, że mimo wszystko tak nisko. Hm...
Omaha
Round Here
Rain King
  1. "Round Here"
  2. "Omaha"
  3. "Mr. Jones"
  4. "Perfect Blue Buildings"
  5. "Anna Begins"
  6. "Time and Time Again"
  7. "Rain King"
  8. "Sullivan Street"
  9. "Ghost Train"
  10. "Raining in Baltimore"
  11. "A Murder of One"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz