Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Ulubione gwiazd piosenki The Beatles

 

 


Jak w tytule.

BRAD PITT: Come Together albo While My Guitar Gently Weeps. Kocham klimaty psychodeliczne, ale tak naprawdę ciężko mi wybrać. 'Come Together’ jest fantastyczne. Nie umiem powiedzieć dlaczego. Nie jestem w tym dobry, wiem tylko, że ta piosenka działa na mnie.

YOKO ONO: All You Need Is Love. Cieszy mnie bardzo kiedy wszyscy mówią, że 'wszyscy potrzebujemy miłości' a nie coś w stylu, 'wszyscy potrzebują pieniędzy'.


JEFF LYNNE (muzyk, lider ELO, producent, przyjaciel Beatlesów): Free As A Bird. Zadziwiające, że to nagranie przetrwało. Miałem je jako nagranie Johna na małej kasecie, zanim stało się płytą The Beatles. Nagrane zostało na Walkmanie, z pianinem, z bardzo szorstkim wokalem, nie można było wydzielwłaśnie pianina. To było prawie jak praca w fabryce. Paul, George i Ringo nie byli razem w pokoju od blisko 25 lat. Byli jak okrzyk: 'WOW!', było tyle uścisków, pocałunków, razem usiedli
, zaczęli wspominać, te godziny z nimi była jak magia, czary. To była najtrudniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek w życiu zrobiłem. Jednym z powodów było, że musiałem umieścić głos Paula pod Johnem, bardzo blisko, mieli być jednym ciałem. Gdy skończyliśmy Paul pogratulował mi dobrej roboty i mocno przytulił. To grali Beatlesi ale dałem swój głos nisko w dolnej, tylnej harmonii w chórkach, tak więc mogę siebie usłyszeć na płycie The Beatles. To wspaniałe doświadczenie. 

(Więcej w omówieniach piosenki Free As A Bird - w swoim czasie. Nowy album Jeffa Lynne i jego ELO - tutaj).
 

JOE PERRY (gitarzysta, drugi lider Aerosmith, obok Stevena Tylera): Tomorrow Never Knows. The Beatles zrobili wszystko w muzyce na długo przed kimkolwiek innym. Nie bali się próbować i eksperymentować z dźwiękiem. Za dwieście lat kiedy poszukasz w słownikach rock and rolla, będzie przy nim ikona The Beatles.


MATT BELLAMY (muzyk, Muse): Twist & Shout. Uwielbiam energię płynącą z tego kawałka. Chciałbym móc usłyszeć to jak grają, śpiewają jednocześnie będąc tak jak wtedy nagrywani ale z nowoczesną już technologią, ponieważ jakość dźwięku nie oddaje całości tego co się wtedy działo w studiu, słychać ograniczenia płynące z mikrofonów i wzmacniaczy.


JAMES TAYLOR (amerykański piosenkarz, bard, kompozytor muzyki folkowej): Penny Lane. Malejąca linia basu, wysokie rejestry trąbki, świetne słowa odmalowujące obraz podmiejskiego życia w Liverpoolu w latach 60-tych, fryzjer, bankier, strażak... sposób obserwacji, z bliska i z dalszej odległości.


KEITH URBAN (australijski piosenkarz country, gitarzysta, prywatnie mąż aktorki Nicole Kidman): She’s Leaving Home. Fantastyczne rozwiązania muzyczne. Oryginalność tempa po prostu zabija mnie. Nie wiem, skąd oni wyciągnęli to nagranie, ale to musiało być jakieś magiczne, fantastyczne miejsce.



JOE WALSH (amerykański muzyk, gitarzysta, muzyk zespołu Eagles, jego żona i żona Ringo Starra są siostrami): Taki wybór to... socjologiczny komentarz. To obserwacja ich muzyki od najbardziej wczesnych piosenek na tle własnej młodości i miłości. Taki proces pokaże ich muzyczną ewolucję, dochodzenie do dojrzałości, głębszych znaczeń i refleksji w muzyce, które doprowadziły ich do 'Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band', który zmienił ... wszystko. 


EVAN RACHEL WOOD (amerykańska aktorka): Happiness Is a Warm Gun. 'Trudno wskazać jedną, ponieważ to zależy od tego gdzie jesteś teraz w swoim życiu, jaki jest dzień, a oni mieli piosenki na każdą taką okazję. Wybrałam tą piosenkę ponieważ jest ona dziwna, ponura, ciemna. Lubię jej zakręcony klimat, lubię także  ‘Blue Jay Way’ czy ‘Fool on the Hill.’ Słuchasz tych piosenek i dostrzegasz, że one wyprzedzają swoje czasy. Dzisiaj słuchasz Radiohead i widzisz te dziwne podobieństwa.'


 
TOM ARAYA (wokalista, basista Slayer): Revolution (wersja singlowa). Wolna wersja albumowa jest dobra ale wolę tą szybszą. To w stylu Slayera. Jestem wielkim fanem The Beatles. Każda piosenka na ich albumach jest znacząca.



KENNETH BRANAGH (wybitny aktor brytyjski, reżyser): For No One. Przepiękna melodia i jednocześnie to także taki smutny utwór. ‘The day breaks, your mind aches, you find that all her words of kindness linger on when she no longer needs you.’ Piękna, wspaniała muzyka z takim ochronnym melancholijnym bakldachimem. 



 
MICHAEL CAINE (brytyjski aktor, w rozmowie wskazujący na Jude'a Law, także aktora, który otrzymał swoje imię na cześć wymienionej piosenki, na zdjęciu Law i Caine): Hey Jude. 'Piosenka nie ma nic z nim wspólnego. Jest taka filozoficzna. Bardzo głęboki song'.


JUDE LAW: Across the Universe. 'To nie będzie 'Hey Jude'. Mam wiele wspomnień związanych z tą piosenką. Boże, jakaż jest wspaniała i dzięki Bogu. To byłoby straszne otrzymać imię po jakiejś koszmarnej piosence. Tak, ‘Across the Universe,’ Zawsze kochałem te nonsensowne wersy Lennona'.

Obaj aktorzy w 2007 roku zagrali razem w filmie Sleuth (Pojedynek).

JONATHAN DEMME (amerykański reżyser, Oscar za 'Milczenie owiec') In My Life. Opisuje wpływ miłości na ludzi, oddziaływanie na nich czasu. Myślę, że jest wspaniała.


JAMIE FOXX (amerykański aktor): Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band. Z powodu filmu. Wszystko co oni zrobili... niewyobrażalny talent. To zdumiewające jacy byli wielcy i wspaniali, jak wielki mieli wpływ na naszą kulturę, i jak do dzisiaj ich muzyka pozostała wspaniała i wciąż się wyróżnia.


PETER FRAMPTON (muzyk, gitarzysta, wielka amerykańska gwiazda lat 70-tych, odtwórca jednej z głównych ról  - obok Bee Gees - w filmie Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band): Norwegian Wood (This Bird Has Flown) “Jest w niej tyle emocji w głosie Johna. Struktura akordów, sposób w jaki są połączone, za każdym razem przyprawia mnie o gęsią skórkę. I pamiętaj, kupuj tylko wersję mono, tylko taką wtedy mieliśmy.


RYAN GOSLING (amerykański aktor): Here, There and Everywhere. Moja matka miała fioła na punkcie Beatlesów, więc dorastałem przy ich muzyce i słuchałem ich cały czas, wszystko co nagrali. Ulubiona piosenka The Beatles? Tak, takie pytanie to prawdziwe wyzwanie... Dlaczego ta ? Nie pytaj mnie o to. To zajęłoby kolejnych pięć minut na wytłumaczenie


MARK HOPPUS  (muzyk, basista Blink-182): She’s Leaving Home. Mam tyle swoich ulubionych piosenek The Beatles ale ta wyróżnia się szczególnie. Nigdy nie przestaje mi zapierać dech w czasie jej słuchania, za każdym razem wzrusza...

NORAH JONES (piosenkarka, kompozytorka): Long, Long, Long. To takie piękne. Jest w niej wszystko co chciałbyś mieć w piosence.


B.B.KING (legendarny, sławny amerykański, uwielbiany przez Johna Lennona bluesman): Help! 'Podobają mi się słowa, lubię bardzo też melodię. To bardzo dobra piosenka. To pierwsza piosenka, która mi przychodzi do głowy.


GARY LIGHTBODY (muzyk, lider Snow Patrol): Something oraz Come Together. Czy kiedykolwiek wydano w historii lepszy singiel z dwoma stronami A? Jakże dwa różne songi i jakże się uzupełniające, jak yin i yang. Something Harrisona ze swoją elegancją, piękną tęsknotą i Come Together Lennona, ze swoimi dzikim obrazem sexu i niebezpieczeństwa.


 ALICE COOPER (muzyk, wokalista rockowy, gwiazda glam rocka lat 70-tych, wspaniały wykonawca utworu Beatlesów 'Because' w filmie 'Sgt. Pepper's...' z Bee Gees i Peterem Framptonem w rolach głównych, na dolnym zdjęciu Alice z Johnem Lennonem i jego ówczesną przyjaciółką Mat Pang): You Won’t See Me. Wspaniała, najlepsza z możliwych harmonii, absolutny klasyk Beatlesów. 

LIAM GALLAGHER (muzyk, współ-lider z bratem Oasis): Now And Then. Jedyny w swoim rodzaju wokal Johna. Taki mój ulubiony. To jedno z tych demo, które zrobił w Indiach lub gdzieś tam z Harrisonem (Liam się myli, to demo Johna już z jego domu w Dakocie). Resztą  zmiksowano już w czasach ‘Free As A Bird’. Uwielbiam to'.
 
 

BRIAN JOHNSON
(wokalista AC/DC):  Get Back . Od razu ten utwór przywołuje u mnie uśmiech.  Jeśli wsłuchasz się tam w bębnienie Ringo, stwierdzasz, że jest rewelacyjne.






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz