Kolejna
znakomita informacja dla fanów The Beatles, od
dłuższy czas już reklamowana i stąd pewnie każdy fan zespołu ją zna.
Niemniej
jednak dzisiaj zamieszczę trochę więcej informacji na temat najnowszego
wydawnictwa zespołu, przedsięwzięcia Apple Records, najbardziej w tym
roku oczekiwanej pozycji rynkowej, co niestety zmusi nas, wszystkich
wiernych fanów Wielkiej Czwórki do pozbycia się z portfela kilkuset
złotych (różnie, w zależności od wersji kolekcji, o której za chwilę).
Firma The Beatles, Apple Record od dłuższego czasu pracowała nad nowym
projektem, który niebawem pojawi się w sklepach (można go już zamawiać
na stronie thebeatles.com, przypuszczalnie na Amazonie i innych domach
wysyłkowych). Tak więc czego jeszcze nowego możemy spodziewać się w
"naszym świecie The Beatles". Po wspaniałej płycie "1" w wersji CD oraz
DVD (dźwięk w 5.1), po emisjach kolejnych na nowo odrestaurowanych
clipów w sklepach pojawi się wydawnictwo "1", jeszcze raz pod tym samym
tytułem, w odróżnieniu od poprzedniego, na żółtym, zamiast czerwonym
tle. Nowy projekt Beatlesów w skrócie nazywa się "1+".
Na
oficjalnym portalu The Beatles przeczytamy, że firma oferuje nam
wszystkie przeboje nr 1 Beatlesów (videoclipy i filmy odrestaurowane
cyfrowo z nowym cyfrowym miksem, dźwiękiem surround, 5.1 - aż 50 pozycji
Wielkiej Czwórki). Wszystko w kilku formatach, oczywiście CD, DVD oraz
Blue-ray.
Zwiastuny filmowe zamieszczone poniżej ukażą geniusz tego dzieła, ogromną pracę techników by świat otrzymał ten kolejny wspaniały prezent. Świat, który jest wciąż, niezmiennie zakochany we wspaniałej czwórce fantastycznych ludzi, muzyków. Ujrzenie Beatlesów w doskonałej rozdzielczości, w blue-ray'u, z podkładem na 5.1 z pewnością będzie przeżyciem, jakie funduje nam zjawisko The Beatles nieprzerwanie od ponad połowy wieku. Z uśmiechem wspominam materiały prasowe, opowiadające o tym, jaka to doskonała jakość muzyczna pojawi się na płytach CD (to już ponad 30 lat temu).
Pamiętam także taki cytat: "Słychać będzie nawet oddechy muzyków przy mikrofonach". No, oddechy słychać tylko tam, gdzie jest to zamierzone. Technika zatoczyła w tym czasie koło. Nastał nawrót mody na płyty winylowe, jednakże w tym przypadku jest to niemożliwe, choć nie wykluczam, że może się pojawić jakaś wersja "1+" w stereo, lecz wątpię. Lepszych efektów w stereo niż na "1" nie można już osiągnąć a trzeba podkreślić, że głównym powodem wydania nowego projektu Fab4 to przede wszystkim obraz: clipy i filmiki.
Zwiastuny filmowe zamieszczone poniżej ukażą geniusz tego dzieła, ogromną pracę techników by świat otrzymał ten kolejny wspaniały prezent. Świat, który jest wciąż, niezmiennie zakochany we wspaniałej czwórce fantastycznych ludzi, muzyków. Ujrzenie Beatlesów w doskonałej rozdzielczości, w blue-ray'u, z podkładem na 5.1 z pewnością będzie przeżyciem, jakie funduje nam zjawisko The Beatles nieprzerwanie od ponad połowy wieku. Z uśmiechem wspominam materiały prasowe, opowiadające o tym, jaka to doskonała jakość muzyczna pojawi się na płytach CD (to już ponad 30 lat temu).
Pamiętam także taki cytat: "Słychać będzie nawet oddechy muzyków przy mikrofonach". No, oddechy słychać tylko tam, gdzie jest to zamierzone. Technika zatoczyła w tym czasie koło. Nastał nawrót mody na płyty winylowe, jednakże w tym przypadku jest to niemożliwe, choć nie wykluczam, że może się pojawić jakaś wersja "1+" w stereo, lecz wątpię. Lepszych efektów w stereo niż na "1" nie można już osiągnąć a trzeba podkreślić, że głównym powodem wydania nowego projektu Fab4 to przede wszystkim obraz: clipy i filmiki.
Wydawca zapowiada: THE BEATLES JAKICH JESZCZE NIGDY NIE WIDZIELIŚCIE - i ja absolutnie w to wierzę, ba, wręcz jestem tego pewien!
1+ Deluxe 2Blu-ray/CD ,
1+ Deluxe 2DVD/CD
CD/Blu-ray
CD/DVD
Blu-ray
DVD
1CD
The Beatles 1
[CD: DVD: CD+DVD: Blu-Ray: CD+Blu-Ray]
DISC 1 AUDIO (CD) + DISC 1 VIDEO
(DVD or Blu-ray)Love Me Do
From Me To You
She Loves You
I Want To Hold Your Hand
Can’t Buy Me Love
A Hard Day’s Night
I Feel Fine
Eight Days a Week
Ticket To Ride
Help!
Yesterday
Day Tripper
We Can Work It Out
Paperback Writer
Yellow Submarine
Eleanor Rigby
Penny Lane
All You Need Is Love
Hello, Goodbye
Lady Madonna
Hey Jude
Get Back
The Ballad of John and Yoko
Something
Come Together
Let It Be
The Long and Winding Road
DISC 1 VIDEO EXTRAS
Paul McCartney audio commentary
Penny Lane
Hello, Goodbye
Hey Jude
Ringo Starr filmed introductions
Penny Lane
Hello, Goodbye
Hey Jude
Get Back
The Beatles 1+
CD/2-DVD: CD/2-Blu-ray]
DISC 1 AUDIO (CD) + DISC 2 VIDEO (DVD or Blu-Ray)
zawartość utworów jw.
DISC 2 VIDEO (DVD or Blu-Ray)
Twist & Shout
Baby It’s You
Words Of Love
Please Please Me
I Feel Fine
Day Tripper *
Day Tripper *
We Can Work It Out *
Paperback Writer *
Rain *
Rain *
Strawberry Fields Forever
Within You Without You/Tomorrow Never Knows
A Day In The Life
Hello, Goodbye *
Hello, Goodbye *
Hey Bulldog
Hey Jude *
Revolution
Get Back *
Don’t Let Me Down
Free As A Bird
Real Love
DISC 2 VIDEO EXTRA
Paul McCartney - komentarz audio
Strawberry Fields Forever
* alternate version
Dysk 1
1. LOVE ME DO - na nowo wykreowany clip z materiałów BBC (program The
Mersey Sound), zmiksowany ze kadrami zespołu, sfilmowanym 27 sierpnia
1963 w Little Theatre, Southport.
2. FROM ME TO YOU - występ na żywo w czasie Royal Variety Show (The Prince Of Wales Theatre, Londyn, 4 listopada 1963).
2. FROM ME TO YOU - występ na żywo w czasie Royal Variety Show (The Prince Of Wales Theatre, Londyn, 4 listopada 1963).
3. SHE LOVES YOU - występ na żywo z programu Drop In w Szwedzkiej
Telewizji 30 października 1963 (w czasie krótkiej podróży do Skandynawii
'63)
4. I WANT TO HOLD YOUR HAND - film udostępniony przez Telewizję Granada, program Late Scene Extra 25 listopada 1953
5. CAN’T BUY ME LOVE - Beatlesi w swoim pierwszym występie w
telewizyjnym show Around The Beatles, filmowani 28 kwietnia 1964.
Podkład dźwiękowy z singla nagranego 19 kwietnia 1964.
6. A HARD DAY’S NIGHT - nakręcony w czasie występu w paryskim Palais des Sports, 20 czerwca 1965 (Europena Tour).
7. I FEEL FINE
- clip nakręcony przez zespół 23 listopada 1965 w londyńskich
Twickenham Film Studios. Jeden z 10 clipów nakręconych tego dnia na
rosnące zapotrzebowania stacji telewizyjnych z całego świata.
8. EIGHT DAYS A WEEK
- ponownie nowo wyprodukowany clip z materiały nakręconego na
nowojorskim Shea Stadium 15 sierpnia 1965 roku. W czasie tego koncertu
Beatlesi zagrali 12 piosenek ale akurat bez "Eight Days A Week'. Clip
obrazujący szalone tempo życia Beatlesów w czasie szczytu Beatlemanii.
9. TICKET TO RIDE - ponownie clip nakręcony 23 listopada 1965 Twickenham Film Studios.
11. YESTERDAY
- Paul w programie The Ed Sullivan Show, Nowy Jorky,14 sierpnia 1965.
Clip ten wyemitowano w następnym miesiącu, dzień przed premierą singla
wydanego w Ameryce.
12. DAY TRIPPER -
druga wersja (z nakręconych trzech) tego clipu z filmowej sesji 23
listopada 1965 Twickenham Film Studios. Paul wyróżnia się czarną koszulą
na tle pozostałej trójki.
13. WE CAN WORK IT OUT - podobnie jak z piosenką wyżej, w Twickenham nakręcono trzy wersje tej piosenki. To wersja nr 2.
14. PAPERBACK WRITER - clip nakręcony na kolorowej taśmie 35mm w Chiswick Park, w zachodnim Lonydnie. Reżyseria: Michael Lindsay-Hogg.
15. YELLOW SUBMARINE - clip na nowo zmontowany na bazie materiałów fimowych związanych z filmem "Yellow Submarine"
16. ELEANOR RIGBY - clip dokładnie wycięty z filmu "Yellow Submarine"
17. PENNY LANE - uznawany za przełomowy, clip Szweda Peter Goldmann, filmującego Beatlesów w Stratford (Londyn), oraz w Knole Park w Kent, zmiksowany z dodatkowymi ujęciami w Liverpoolu
18. ALL YOU NEED IS LOVE - 25 czerwca 1967, studio Abbey Road, słynna emisja satelitarna na cały świat. Wersja kolorowa clipu została stworzona na potrzeby telewizyjnej wersji Anthology w 1995 roku
19. HELLO, GOODBYE - promocyjny clip nakręcony w londyńskin Saville Theatre 10 listopada 1967 roku. Zespół w uniformach z Sierżanta Peppera.
20. LADY MADONNA - tuż przed swoją podóżą do Indii. 11 lutego 1968, Beatlesi w studiu Abbey Road (Studio nr 3), nakręceni w czasie nagrywania "Hey Bulldog".
21. HEY JUDE - 4 września 1968, Twickenham Studios. Beatlesi nagrywani dla programu Davida Frosta 'Frost On Sunday'. Wprowadzenie Davida Frosta inne od tego na dysku nr 2,
22. GET BACK - ówczesny promocyjny clip przedstawiający zespół w czasie słynnego koncertu na dachu. Clip przebudowany, odrestaurowany do oryginału, lepsza jakość.
15. YELLOW SUBMARINE - clip na nowo zmontowany na bazie materiałów fimowych związanych z filmem "Yellow Submarine"
16. ELEANOR RIGBY - clip dokładnie wycięty z filmu "Yellow Submarine"
17. PENNY LANE - uznawany za przełomowy, clip Szweda Peter Goldmann, filmującego Beatlesów w Stratford (Londyn), oraz w Knole Park w Kent, zmiksowany z dodatkowymi ujęciami w Liverpoolu
18. ALL YOU NEED IS LOVE - 25 czerwca 1967, studio Abbey Road, słynna emisja satelitarna na cały świat. Wersja kolorowa clipu została stworzona na potrzeby telewizyjnej wersji Anthology w 1995 roku
19. HELLO, GOODBYE - promocyjny clip nakręcony w londyńskin Saville Theatre 10 listopada 1967 roku. Zespół w uniformach z Sierżanta Peppera.
20. LADY MADONNA - tuż przed swoją podóżą do Indii. 11 lutego 1968, Beatlesi w studiu Abbey Road (Studio nr 3), nakręceni w czasie nagrywania "Hey Bulldog".
21. HEY JUDE - 4 września 1968, Twickenham Studios. Beatlesi nagrywani dla programu Davida Frosta 'Frost On Sunday'. Wprowadzenie Davida Frosta inne od tego na dysku nr 2,
22. GET BACK - ówczesny promocyjny clip przedstawiający zespół w czasie słynnego koncertu na dachu. Clip przebudowany, odrestaurowany do oryginału, lepsza jakość.
23. THE BALLAD OF JOHN AND YOKO
- oryginalny clip promocyjny singla, zawierający ujecia z filmu 'Let It
Be' z innymi, prywatnymi ujęciami z Amsterdamu, Londynu, Paryża oraz
Wiednia.
24. SOMETHING - clip ze słynnymi ujęciami Beatlesów ze swoimi kobietami, nakręcony wBerkshire, Surrey, oraz w Mull of Kintyre.
25. COME TOGETHER - clip stworzony przez Melon Dezign w 2000 roku z okazji uruchomienia portalu thebeatles.com oraz wydania albumu "1".
25. COME TOGETHER - clip stworzony przez Melon Dezign w 2000 roku z okazji uruchomienia portalu thebeatles.com oraz wydania albumu "1".
26. LET IT BE -
promocyjny clip z 1970, nakręcony jak wsparcie promocji singla,
różniący się od tego z materiałów z filmu 'Let It Be'. Clip utworzony i
przebudowany na nowo.
27. THE LONG AND WINDING ROAD - clip wprost wzięty z filmu 'Let It Be'.
Dysk 2
Dysk 2
1. TWIST AND SHOUT - clip z programu Scene At 6.30 Telewizji Granada, nakręcony 14 sierpnia 1964.
2. BABY IT’S YOU - jeden z dwóch clipów użytych do promocji singla, wzięty z albumu Live At The BBC z 1995. Clip zawiera unikalne kolorowe ujęcia Beatlesów sfilmowanych na zewnątrz studia BBC, Paris Studio (Regent Street, Londyn).
3. WORDS OF LOVE - clip wydany z okazji ukazania się w 2013 roku When On Air – Live At The BBC Volume 2. Clip zmontowany z filmocyh ujęć oraz animacji
2. BABY IT’S YOU - jeden z dwóch clipów użytych do promocji singla, wzięty z albumu Live At The BBC z 1995. Clip zawiera unikalne kolorowe ujęcia Beatlesów sfilmowanych na zewnątrz studia BBC, Paris Studio (Regent Street, Londyn).
3. WORDS OF LOVE - clip wydany z okazji ukazania się w 2013 roku When On Air – Live At The BBC Volume 2. Clip zmontowany z filmocyh ujęć oraz animacji
4. PLEASE PLEASE ME - zespół nakręcony na żywo 2 lutego 1964 w programie The Ed Sullivan Show. Występ wyemitowano 23 lutego 1964.
5. I FEEL FINE - Beatlesi jedzą frytki, sfilmowani w czasie przerwy na lunch 23 listopada 1965 roku w Twickenham Film Studios.
6. DAY TRIPPER - wzięty z programu telewizyjnego The Music Of Lennon & McCartney (emisja w połowie grudnia 1965).
5. I FEEL FINE - Beatlesi jedzą frytki, sfilmowani w czasie przerwy na lunch 23 listopada 1965 roku w Twickenham Film Studios.
6. DAY TRIPPER - wzięty z programu telewizyjnego The Music Of Lennon & McCartney (emisja w połowie grudnia 1965).
7. DAY TRIPPER -
ponownie ten sam utwór w ujęciach z sesji filmowej 23 listopada 1965 w
Twickenham Studios. Beatlesi w swoich beżowych mundurkach.
8. WE CAN WORK IT OUT - ponownie z sesji 23 listopada 1965 w Twickenham Studios.
9. PAPERBACK WRITER
- Beatlesi filmowani w studiu Abbey Road 19 maja 1966. Na początku
krótka wstawka Ringa. Clip wysłany do Ameryki Edowi Sullivanowi na
potrzeby jego show.
10. RAIN - druga strona singla "Paperback Writer', tak samo clip nakręcony 20 maja 1966 na kolorowej taśmie 35mm w Chiswick Park, w zachodnim Lonydnie. Reżyseria: Michael Lindsay-Hogg.
12. STRAWBERRY FIELDS FOREVER - podobnie jak przy 'Penny Lane', za kamerą szwedzki reżyser Peter Goldmann i plenery w Knole Park, Kent (30-31 stycznia1967).
13. WITHIN YOU WITHOUT YOU/TOMORROW NEVER KNOWS - dwie ścieżki ze słynnego albumu połączone w jedną na potrzeby show 'The Beatles Love' grupy Cirque du Soleil, który swoją premierę miał 20 czerwca 2006 roku w Las Vegas. Te video promowało wydawnictwo 'Love' następnego roku. 14. A DAY IN THE LIFE - 10 luty 1967, Studio One Abbey Road. Wielki happening zespołu.
15. HELLO, GOODBYE - w odróżnieniu od poprzedniego clipu do tej piosenki, Beatlesi już w swoich zwykłych ubraniach, stroje z Peppera na zapleczu. Saville Theatre 10 listopad 1867. 16. HELLO, GOODBYE - połączenie obu clipów plus unikalne ujęcia na potrzeby nowej wersji clipu.
17. HEY BULLDOG - ujęcia z filmu promo do 'Lady Madonna'
10. RAIN - druga strona singla "Paperback Writer', tak samo clip nakręcony 20 maja 1966 na kolorowej taśmie 35mm w Chiswick Park, w zachodnim Lonydnie. Reżyseria: Michael Lindsay-Hogg.
12. STRAWBERRY FIELDS FOREVER - podobnie jak przy 'Penny Lane', za kamerą szwedzki reżyser Peter Goldmann i plenery w Knole Park, Kent (30-31 stycznia1967).
13. WITHIN YOU WITHOUT YOU/TOMORROW NEVER KNOWS - dwie ścieżki ze słynnego albumu połączone w jedną na potrzeby show 'The Beatles Love' grupy Cirque du Soleil, który swoją premierę miał 20 czerwca 2006 roku w Las Vegas. Te video promowało wydawnictwo 'Love' następnego roku. 14. A DAY IN THE LIFE - 10 luty 1967, Studio One Abbey Road. Wielki happening zespołu.
15. HELLO, GOODBYE - w odróżnieniu od poprzedniego clipu do tej piosenki, Beatlesi już w swoich zwykłych ubraniach, stroje z Peppera na zapleczu. Saville Theatre 10 listopad 1867. 16. HELLO, GOODBYE - połączenie obu clipów plus unikalne ujęcia na potrzeby nowej wersji clipu.
17. HEY BULLDOG - ujęcia z filmu promo do 'Lady Madonna'
18. HEY JUDE - inna edycja znanego clipi z innym wprowadzeniem Davida Frosta.
19. REVOLUTION - jedna z dwóch wersji piosenki nakręconych w tym samym dniu co 'Hey Jude'. Wokal Johna jest CAŁKOWICIE na żywo, także większość wokali George'a i Paula. Plus Nicky Hopkins na elektrycznym fortepianie wzięty z taśmy-matki nagrania.
20. GET BACK - clip zmontowany w 2003 roku jako pr0omocja albumu 'Let It Be…Naked' oraz ujęcia ze synnych sesji Get Back/Let It Be.
21. DON’T LET ME DOWN - koncert na dachu, clip jako promocja albumu 'Let It Be…Naked w 2003.
19. REVOLUTION - jedna z dwóch wersji piosenki nakręconych w tym samym dniu co 'Hey Jude'. Wokal Johna jest CAŁKOWICIE na żywo, także większość wokali George'a i Paula. Plus Nicky Hopkins na elektrycznym fortepianie wzięty z taśmy-matki nagrania.
20. GET BACK - clip zmontowany w 2003 roku jako pr0omocja albumu 'Let It Be…Naked' oraz ujęcia ze synnych sesji Get Back/Let It Be.
21. DON’T LET ME DOWN - koncert na dachu, clip jako promocja albumu 'Let It Be…Naked w 2003.
oraz oczywiście:
22. FREE AS A BIRD - video z 1995 roku w reżyserii Joe Pytka. Promocja 'Anthology' oraz nowego singla zespołu pod tym samym tytułem.
23. REAL LOVE - reżyseria Geoff Wonfor oraz Kevin Godley (ex-10 C.C). 1996 i promocja kolejnego singla zespołu. Chyba już ostatniego.
22. FREE AS A BIRD - video z 1995 roku w reżyserii Joe Pytka. Promocja 'Anthology' oraz nowego singla zespołu pod tym samym tytułem.
23. REAL LOVE - reżyseria Geoff Wonfor oraz Kevin Godley (ex-10 C.C). 1996 i promocja kolejnego singla zespołu. Chyba już ostatniego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz