Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

PEAKY BLINDERS

2013, (drugi sezon kręcony, premiera 2014)
pomysłodawca serialu, scenariusz: Steven Knight
reżyseria:| Otto Bathurst , Tom Harper
dramat, sensacyjny
 obsada: Cillian Murphy, Sam Neill i inni.

Jak nie zachwycać się dobrymi serialami ? Na ten, produkcji w całości brytyjskiej, w klimacie bardzo brytyjskim w najlepszym tego słowa znaczeniu trafiłem przypadkowo. Brytyjczycy od zawsze produkowali znakomite seriale, Amerykanie doszli do tego niedawno. Pamiętam z młodości znakomitą serię „Saga rodu Forsythe'ów”, amerykańskie 'Dallas' czy 'Dynastia' to w porównaniu z produkcjami BBC zwykłe szmiry. Ale teraz wszystko się już zmieniło. Oczywistą oczywistością jest fakt, że dzisiaj seriale to już prawie równorzędny z kinem gatunek X muzy. W dzisiejszych serialach grają najlepsi światowi aktorzy (np. Al Pacino, Matthew McConaughey, Kevin Spacey), reżyserują lub produkują najlepsi reżyserzy (np. Martin Scorsese), piszą najlepsi (w tym hollywoodzcy scenarzyści – nazwisk bez liku). Wykorzystano teraz już maksymalnie możliwości jakie daje opowiedzenie danej historii w kilku (kilkunastu godzinach), zamiast typowych dla kina ok. 2 godz. No dobrze, tyle wystarczy, więcej w tym temacie napisałem już an tym blogu nieraz. Tak więc na 'Peaky Blinders' trafiłem przypadkowo i od razu wsiąkłem. Szybko go obejrzałem bo to tylko 6 odcinków po ok. 55 min. 

Ponura, mroczna,'brudna' historia rodzinnego klanu rodziny Shelby'ych (tytułowych Peaky Blinders), osadzona w powojennym (po 1 wojnie światowej) Birmingham. Absolutnie wciągająca dzięki wszystkim elementom składającym się na produkcję filmową: znakomity, bardzo wciągający scenariusz, bardzo wiarygodne charakteryzacje, plenery (niewiele lub prawie wcale efektów komputerowych, dostrzegłem chyba tylko kilka) oraz przede wszystkim AKTORZY. W filmie z bardzo znanych aktorów, choć ciężko go nazwać gwiazdorem, jest tylko Sam Neill, reszta aktorów to aktorzy brytyjscy z charyzmatycznym, genialnym i przykuwającym uwagę od pierwszej sekundy pojawienia się na ekranie, irlandzkim aktorem Cillianem Murphym. Murphy to aktor znany, w trakcie oglądania serialu nie mogłem jednak skojarzyć go z żadnym filmem ale wiedziałem, że oglądałem go kilka razy. Rzut oka w Google no i przypomniałem sobie gdzie go mogłem widzieć w wielu filmach, że wymienię kilka: grał między innymi w 'Batmanach' (tych z Ch.Bale) czy w 'Incepcji' z Di Caprio. 

Aktor z bardzo charakterystyczną twarzą i magnetyzującym spojrzeniu. 
A serial, podkreślam jeszcze raz : ZNAKOMITY. Nie mogę się doczekać drugiej serii.
 _______________________________________________________________
Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - EVER  *** 

  BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER


BLOG MIX
_____________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz