Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Trochę blogowego mixu, Pearl Jam, Terraplane Sun, Lipko

PEARL JAM - 'Sirens'
Album: Lightning Bolt '2013





Przepiękna, bajeczna piosnka rockowa Eddiego i spółki, która w tym roku odwiedzi ponownie nasz kraj. Reszta albumu bardzo przeciętna. Spodziewałem się czegoś więcej po tym albumie. 'Syreny' to oczywiście kandydatka do największych przebojów w katalogu zespołu, znakomita forma wokalna Eddiego, za...sta solówka na gitarze,  melodyjny klimat balladowy, jakże typowy tylko dla zespołów grających mocnego rocka, by w wolniejszych kawałkach pokazać swoje drugie oblicze, te łagodniejsze, ale pod którym drga ...moc ? Ale cóż, Pearl Jam to klasycy rocka i kocha się ich lub nie. Ja kocham!

Eddie Vedder w środku.
Postanowiłem albumowi dać więcej czasu i zobaczymy za miesiąc. Odpoczywam teraz trochę od Beatlesów i spróbuję podciągnąć trochę ten blog. Po 'Breaking Bad', jednym z najlepszych seriali jakie widziałem w życiu, sądziłem że trudno mi będzie na nowo wciągnąć się w jakiś. Owszem, zaciekawili mnie 'True Detective' (polski tytuł "Detektyw'), z kapitalnymi Woody Harelsonem i Matthew McConaughey'em, zaliczyłem czwarty sezon 'Boardwalk EMpire' ("Zakazane Imperium"), czekam jak wszyscy na kolejną część "Gry o Tron", a w międzyczasie wsiąknąłem na amen w 'House of Cards", którego starałem się omijać. Wizyta Kevina Spacey'a w Polsce, reklama polskiego banku, pojawiająca się myśl:  czemu nie ? No i rzeczywiście: serial wybitny!  Świetny pomysł z dialogiem (podpowiedziami) głównego bohatera z widzem. A Jenny z mojego numer 1 wszech-czasów, w X muzie (czyli 'Forrest Gump") -  czyli (sorry za znowu 'czyli'): Robim Wright - przepiękna! 
Robin , pani ex-Sean Penn :)
 

PEARL JAM - SIRENS




 Ale w międzyczasie, przed zaśnięciem jak spokój w domu, któryś raz, po 1-dnym odcinku 'Friends' (aktualnie ten odcinek gdzie gra Bruce Willis - bomba!). Tak, 'Friends' nie ma sobie równych, ale to serial na wesoło. Ale humor na bardzo, bardzo wysokim poziomie

 
*****
TERRAPLANE "Ya Never Know"
Album: 'Ya Never know' '2013

Drugą piosenkę, którą dzisiaj proponuję (obok 'Sirens') to bardzo interesujący numer nieznanego mi bandu Terraplane Sun. Słychać w nim kalifornijski rock - jaki uwielbiam! Niewiele mogę napisać o zespole, piosence, prócz tego, że warta jest by ją tutaj zamieścić także z pewnego innego powodu. Przeczytałem ostatnio wywiad z liderem Budki Suflera, Romualdem Lipko, który tłumaczył powody rozwiązania Budki Suflera. Pomijając oczywiste - i dla mnie zrozumiałe - powody takie jak wiek członków zespołu, okres jego funkcjonowania, muzyk podał jeden dla mnie niezrozumiały, Powiedział, że po prostu on i jego koledzy się nie odnajdują w dzisiejszej muzyce, że nie ma po prostu dzisiaj muzyki, którą on akceptowałby. Tak w skrócie. Ok, owszem, jest dzisiaj dużo muzycznego chłamu, każdy zespół hip-hopowy śpiewa o tym samym, te same aranżacje, podkłady, sample,pojawiają potworki w stylu Weekendu i odnoszą sukces z koszmarnym 'A Ona tańczy', 
nagrody Grammy dla jeszcze większych potworków muzycznych (to o zagranicy), telewizje w stylu TVS (polski kanał), z listą przebojów ), zdaje się śląskich, gdzie w banalnych melodiach są zawarte teksty tak częstochowskie, że bez przesady mogę napisać, ze lepsze teksty pisałbym w 10 minut, wszechogarniająca nuda muzyczna i nijakość (oj, dostanie mi się od niektórych) w takich stylach jak techno, house i inne dziwy elektroniczne. Wszystko to rzeczywiście może kształtować obraz muzyki nijakiej, jaka opanowała nasz glob i naszą młodzież. Tu Lipko ma rację ale przypomnę mu, że tak naprawdę to może 5-7 kawałków jego zespołu, nie było na tzw. 'na jedno kopyto', Cugowski śpiewa od 40 lat tak monotonnie ( z tak ciekawą barwą głosu mógłby tyle osiągnąć), jakby to była jedna piosenka, zachowanie Budki Suflera na scenie od zawsze przypomina koncerty Kraftwerku (nieruchome manekiny, trochę kolorytu swego czasu dodawał basista Mechanik - pozdrawiam!, którego miałem okazję przed laty poznać - jeszcze na studiach)... 

Terraplane Sun
Dokopuję trochę Lipce ale z pewnego powodu. To znakomity muzyk i wdzięczny mu jestem za niektóre przeboje dla Urszuli, Trojanowskiej (szczególnie za 'Tydzień łez'), 'Jolkę' z Felicjanem no i może, za skopiowanie na początku kariery przeboju 'Ain't No Sunshine' Whitersa (Znowu w życiu mi nie wyszło... - śpiewał Cugowski i w owym czasie muzycy nie zająknęli się, że to cover), ale po prostu ściemnia, mówiąc, ze dzisiaj nie ma co i kogo słuchać. Wciąż nagrywa choćby Paul McCartney, wymieniony dzisiaj (mimo krytyki albumu) Pearl Jam no i nowe kapele, choćby w stylu Terraplane Sun, którego 'Ya Never Know' to taki sam przebój rockowo-popowy, jakie nagrywała zawsze Budka. A cały albumik Terraplane Sun jest ZNAKOMITY. Zobaczcie jak niewiele - a to przecież dużo mówi o muzykach - wersja na żywo, zagrana co prawda w studiu, różni się od tej z płyty.
 
  Myślę, że warto zwrócić uwagę na ten zespół. W linkach jeszcze kilka piosenek zespołu z tego albumu. Jestem ciekaw Waszych opinii. 






Terraplane Sun - Ya Never Know 
Ya Never Know - live
TS - Get Me Golden.
TS - Stuck in the Middle


Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - EVER  *** 

  BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER


BLOG MIX

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz