Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

45 lat Sierżanta Pieprza - utwór nr 8

    IT WAS FORTY FIVE YEARS   AGO ...  
    1.06.1967 - 45-rocznica premiery słynnego albumu.
    8."WITHIN YOU WITHOUT YOU"
    The Beatles i Maharishi '67

George, który w niewielkim stopniu był zainteresowany pracą nad „Sgt. Pepper's” (zresztą z winy Paula, który prócz siebie angażował w projekt szczególnie Johna, nikogo więcej – jak wiemy Ringo w czasie sesji nad tym albumem nauczył się grać w szachy) napisał tą piosenkę tylko po to by być na albumie. Przy okazji stał się drugim Beatlesem (pierwszym był Paul z „Yesterday”), który nagrał piosenkę firmowaną przez zespół ale nagraną bez jego pozostałych trzech członków, „Within You Without You” jest drugą piosenką Harrisona, zainspirowaną kulturą hinduską i ich klasyczną muzyka (pierwszą była „Love You To” z albumu „Revolver”).
George oraz John w Bangor w 67 u Maharishiego
Beatles napisał ją w domu ich wieloletniego (poznanego w Hamburgu) przyjaciela Klausa Voormana („Rozmawialismy o przestrzeni pomiędzy ludźmi, dystansie, o ludziach, którzy chowają się za ścianą iluzji i nigdy nie poznają prawdy”).
George z sitar



 George Harrison: "Wróciłem z Indii, w których totalnie się zakochałem i w jej ludowej muzyce. Przywiozłem  stamtąd  mnóstwo instrumentów. Napisałem tą pieśń w domu Voormana w Hampstead. Ona pojawiła się gdy grałem na harmonium z pedałem... Spędzałem sporo czasu z Ravi Shankarem ucząc się wciąż jak trzymać sitar, jak grać, jak stroić. 'Within You Without You' napisałem na bazie kawałka Raviego, który nagrywał dla All-India Radio. To był bardzo długi kawałek, gdzieś około 30 czy 40 minut i był napisany różnie w różnych partiach. Napisałem jego mini wersję  używając podobnego brzmienia jakie odkryłem w pieśni Raviego. Nagrałem go w trzech segmentach, które później razem zmiksowałem".
John Lennon – zawsze skory do pozytywnego opiniowania piosenek George'a i Ringa, rożnie bywało z dziełami Paula - określił „Within You Without You” jako jedną z najlepszych piosenek młodszego przyjaciela. 
Anonimowi hinduscy muzycy, którzy wzięli udział w nagraniu rekrutowali się z Asian Music Circle z Finchley w północnym Londynie.


Klaus Voorman i George Harrison

Szczegóły:
kompozycja: Harrison
napisana: 1967
nagrana: 15, 22 marca , 3, 4 kwietnia , 1967
producent: George Martin, Peter Vince , inżynierowie dźwięku : Geoff Emerick, Richard Lush,
Instrumentaliści:
  • George - wokal, tambura, sitar, akustyczna gitara
  • Neil Aspinall – tambura
  • Reginald Kilbey, Allen Ford, Peter Beavan – wiolonczele
  • Paul Scherman, Ralph Elman, David Wolfstahl, Erich Gruenberg, Alan Loveday, Julien Gaillard, Jack Rothstein, Jack Greene - skrzypce
  • nieznani hinduscy muzycy - swarmandal, dilruba, tabla, tambura
The Beatles oraz Neil Aspinall - na górze po prawej, oddany przyjaciel (zespołu od zawsze).

8.  45-ta rocznica premiery "Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band"  

*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 ***TOP Best Songs - ever ***
                    BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
__________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz