Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 83

SIMON AND GARFUNKEL – „Sound Of Silence”
HOOTERS – “All you Zombies”

Piosenka kojarzona już zawsze z filmem M.Nicholsa „Absolwent”  Austinem Hoffmanem ( no i "Mrs. Robinson"). Duet nagrał ją najpierw  wersji akustycznej i gdy już prawie o niej zapomniał, usłyszał ją gdzieś na wakacjach w radiu (tak wspomina Paul, twórca i drugi głos duetu) z dodana sekcją rytmiczną i elektryczną gitarą. I piosenka była już na miejscu 1-szym. Nie wiem czy to prawda, tak słyszałem. Piękna ballada, znaczek firmowy tego najpopularniejszego duetu na  świecie lat 70-tych ( w latach 80-tych w USA Daryl Hall i John Oates , dreptali im po piętach cukierkowi Air Supply). Druga piosenka to rewelacyjny kawałek rockowy amerykańskiej formacji Hooters, jej liderzy pisali także dla Cyndi Lauper. Warto zwrócić tutaj uwagę na aranżacje utworu, tekst lekko idiotyczny, motywy biblijne itd. o co chodzi z tym wszystkimi zombie chowającym się i co ma do tego Noe  z budowaniem arki ? – nie wiem, fajnie się tego słucha ale polecam jeszcze takie kawałki tej kapeli jak „500 Miles”, „Give The Music Back”czy „Johnny B”. Solidne produkcje z pogranicza rocka i nawet popu.Z piosenką Hooters mam też pewne niezwykłe wspomnienie. Video do tej piosenki zaprezentował Krzysztof Szewczyk w piątek, zacząłem słuchać piosenki od  środka, nie znałem wykonawcy ale ogromnie mi się spodobała, jakże byłem wkurzony, że nie wiem kim jest wykonawca, gdzie i jak tego szukać. I jak to w filozofii buddyjskiej czy innej - myśli mają moc sprawczą. Cały piątkowy wieczór  i noc intensywnie myślałem o tej piosence, szukałem w radiu itd a w sobotę po przebudzeniu się i włączeniu Trójki prezenter dokładnie i wyraźnie zapowiada tą piosenkę. Mówisz i masz ! Dołączam także wersję live! Z wyjawianych już tutaj powodów.

"Sound Of Silence" - S&G
 Simon And Garfunkel - akustycznie

Hooters - Live
Hooters - video.
 Live - Hooters

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz