Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 81


CHEAP TRICK -  „Voices”

Dwie różne piosenki ale jakże wiele budzące wspomnień. Pierwsza to amerykańska kapela, ich najlepszy dla mnie utwór poznałem w Studio Stereo Zaprasza (program IV), piosenka ujęła mnie kapitalnym brzmieniem stereo,  ulubiona przeze mnie bogata aranżacja ścian gitarowych oraz świetnymi chórkami. Był o to jedno z pierwszych nagrań, jakie udało się już nagrać na nowy czterościeżkowy oraz z radia (Elizabeth), które miał brat. W tamtych czasach nagrywanych piosenek nie było zbyt dużo i dlatego „dawało” się szansę piosenkom, płytom częściej ich słuchając, dzisiaj w zalewie nowości często słuchamy raz i ciach, do kosza o ile od razu nam się nie spodoba, a to zła metoda. „Voices” spodobało mi się od razu, później o Cheap Trick zrobiło się głośno u nas za sprawą …Marka Niedźwieckiego. Nie wiem skąd miał pomysł (opowiadając o tym, powiedział, że chciał pomóc piosence ale nie wiedział jak), by „If You Want My Love” na radiowej Trójce zapowiedzieć jako reaktywacja The Beatles. I pomysł chwycił i nawet mnie zmylił. Było to bardzo prawdopodobne. John już od kilku lat nie żył, Paul umiał zmieniać głos jak chciał (np. w „Oh Darling!”), poza tym brzmienie Cheap Trick jakby pasowało mi do klimatu The Beatles (tzn. mogli tak brzmieć w latach 80-tych) , w ostatnim albumie Johna „Double Fantasy” w studio pracowali z nim muzycy z Cheap Trick (zdaje się dwóch gitarzystów). Więc sobie pomyślałem, może trójka muzyków rzeczywiście zechciała wskrzeszać Fab… 3.  Od zawsze było to jednak niemożliwe i jeszcze wrócę do tego tematu przy innej piosence, tym razem prawdziwych The Beatles. Tak więc „Głosy” wciąż dobrze mi się kojarzą z tasmą, względnie już dobra jakością no i bardzo niezrozumiałym, trudnym do odśpiewania dla mnie wtedy refrenem : You didn't know what you were lookin' for, Till you heard the voices in your ear. Uwielbiam oczywiście także wspomnianą „If you Want…” ale z twórczości Taniej Sztuczki można czerpać garściami, to niezła kapela i bardzo popularna swego czasu w USA i kapitalnych przebojów jest mnóstwo (polecam „Tonight It’s You” czy „Can’t Stop Falling In Love”). 

1 komentarz:

  1. Wow, no proszę, nie znałam takiej piosenki ani nawet tego zespołu, jestem pod wrażeniem.Ewa

    OdpowiedzUsuń