Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 24

 24. ELTON JOHN - "I Want Love"
album :  SONGS FROM THE WEST COAST

 Po raz pierwszy ale nie ostatni na liście Sir Elton. Dla mnie bardzo beatlesowska piosenka, z chórkami w stylu chłopców z Liverpoolu. "Pragnę MIŁOŚCI, ale innego już rodzaju, pragnę miłości, która nie pozwoli mi upaść na dno, nie ogrodzi mnie wieżami wartowniczymi, nie oddzieli od innych murem z cegły, nie będzie mnie ograniczać,tak rozumiem właśnie prawdziwą miłość i takiej właśnie chcę". Cały tekst jest w podobnym stylu, o poszukiwaniu prawdziwej miłości,  po burzliwym życiu, pełnym narkotyków, złamanych serc itd. Ale piosenka zwróciła na siebie moja uwagę w inny sposób. Video do niej. Występuje w niej amerykański aktor Rober Downey Jr, który w chwili kręcenia tego teledysku do tej pieśni nadawał innego znaczenia słowom w niej zawartym. W tamtych czasach trwała nawet publiczna debata w USA na temat aktora, który był ...nieszczęśliwym narkomanem, wpadającym i wydostającym co chwila ze szpon nałogu. Sędziowie bywali dla niego tak wyrozumiali, że wymierzali mu kary łagodne  np. darmowych wystąpień aktorskich na uczelniach, wygłaszanie serii odczytów wśród młodzieży o szkodliwości zażywania narkotyków. Aktor ,atakowany wpierw przez media, gdy został raz przyłapany przez policję  będąc naćpanym do nieprzytomności w małym odludnym hoteliku , sam w pokoju , został objęty ogromną medialną krucjatą w jego obronie. Pisano, że nie można karać jeszcze raz ludzi, dotkniętych i tak swoistą klątwą uzależnienia, jeśli w swoich domowych zaciszach zażywają narkotyki, bo nie mogą się od nich uwolnić,. że trzeba Robertowi pomóc a nie ścigać go. I w tej piosence Robert jest tak przekonujący, że śpiewa jakby o swoim życiu i przejściach. Ponieważ przepadam od zawsze za tym aktorem ale i lubię Eltona polubiłem a z czasem pokochałem ta piosenką, stąd jej tak wysoka pozycja na mojej liście.

R.Downey Jr.

"I Want Love" - Elton John - live
"I Want Love" - video

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz