Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

195. MTW 2016: MAANAM - "Ta noc do innych jest niepodobna"

Strona B singla: "Och, ten Hollywood"
Kompozycja: Marek i Olga Jackowscy
Wydany: 1981
Wytwórnia: Tonpress
Album: "Ballady"
Długość: 6:00

Pierwsza z polskich piosenek na moim topie. 
Na drugiej stronie czwartego singla zespołu Maanam znalazła się jedna z najpiękniejszych polskich ballad rockowych, na pewno moim zdaniem jedna z ich najlepszych piosenek, utrzymana w tzw. maanamowym stylu reggae (niektórzy używają zwrotu 'słowiańskie reggae'), podobnie jak np.'Kocham Cię Kochanie Moje' czy jeszcze kilka innych. W Kompozycja jak zawsze w Maanamie, muzyka Marek (1946-2013), słowa: Kora (Olga), wtedy jeszcze żona lidera zespołu. Przebojem piosenka się stała dzięki filmowi 'Wielka Majówka', ale także dzięki głodowi młodych Polaków na jakiekolwiek płyty rockowe. Jak napisałem tu kiedyś, działał wtedy tylko Tonpress i Polskie Nagrania. Wykonawcy mieli stawkę za nagranie albumu czy singla, bez względu na to ile sprzedało się egzemplarzy płyty. 'Ta noc do innych jest niepodobna' to  przebój początku moich studiów, piękna piosenka, piękne imprezy akademikowe, piękne choć burzliwe czasy.Wiał wiatr nowej historii. Maanam na zawsze pozostał wielki. Byłem na ich koncertach wiele razy, także w tamtym okresie. Niespecjalnie pamiętam, czy zagrali 'Tę noc...' (pewnie tak), ale jak wspomniałem, w tamtym okresie nie wszystko dawało się zapamiętać... :)
We wspomnianym filmie utwór wykorzystano także jako wersję instrumentalną z tytułem: "Moja miłość jest szalona". Saksofon Namysłowskiego jest znakomity ale mimo wszystko lepsza chyba jest wokalna wersja z Korą.Tą niesamowitą Korą.



Kiedyś tyle miałam w głowie
Na tak, na nie zawsze odpowiedź
Uśmiech nowy, twarz wciąż nową

Na każdy głupi gest gotową
Kiedyś tyle miałam w głowie
Uciekałam i płakałam
Brałam wszystko na poważnie
To co dzisiaj jest nieważne

Teraz mówię sercu, aby sercem było
Ta noc do innych jest niepodobna
I leżę cicho, cicho przy twym boku
Godzina mija za godziną

I już wiem, że spadnie deszcz
Drzewo znów się zazieleni
Choć milknie głos co krzyczy we mnie
Nie daje mi wytchnienia
I nie pytaj mnie jak żyć
Czy długo będę z ciebie kpić
Trawa wciąż jeszcze zielona
Moja miłość jest szalona

Teraz mówię sercu, aby sercem było
Ta noc do innych jest niepodobna
I leżę cicho, cicho przy twym boku
Godzina mija za godziną

Teraz mówię sercu, aby sercem było
Ta noc do innych jest niepodobna
I leżę cicho, cicho przy twym boku
Godzina mija za godziną


________________________________________________ 

MÓJ TOP WSZECH-CZASÓW - Notowanie z 2016

1 komentarz:

  1. Maanam jest wielki. Osobiście nie rozbijałbym wczesnej działalności na żadne piosenki. Pierwsze dwa longi, to jeden wielki twór. Jak słuchać to w całości.
    pozdrawiam
    http://wolnymczas.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń