Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Posłuchaj tego / Listen To this Song

SILVER CHAIR - "Anthem For The Year 2000"
Album: "Neon Ballroom" 1999

Kiedyś jak odkryłem ten zespół i ten utwór ze zdziwieniem odnotowałem fakt, że moja starsza bratanica ma już plakat tej kapeli w swoim pokoju i bardzo ich lubi. Oho, uznałem, że nie to tak anonimowa kapela jak sądziłem. Australijskie trio z bardzo ciekawym charyzmatycznym wokalistą Danielem Johnsem. Jego magnetyzm widać na koncertach choć w tłumie ubrać go w garniturek i ... kto by pomyślał, że to taki wymiatacz gitarowy (chwilami przypominał w 2000 roku aktora - młodego Owena Wilsona). Lubię bardzo taki piosenki rockowe w stylu hymnów swoich fanów. Taką piosenką jest np "We Those About The Rock (We  Salute You)" i taką jest zdecydowanie "Hymn 2000" roku. W swoim przesłaniu jako hymn młodzieży odrzucającej faszyzm, odrzucającej polityków, pukających nawet do bram śmierci (skoro Dylan mógł to robić z Niebem). Utwór jest oparty na prostych riffach gitarowych i bardzo melodyjnym refrenie pobudzającym do wspólnego śpiewania z zespołem. Mocny i fajny numer i o ile wiem poza Australią niewiele zwojował na listach spoza Antypodów.W linkach dodatkowo kilka przebojów Silver Chair.

Anthem - Video
Anthem Live
      Emotion Sickness         If You Keep Losing Sleep

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz