Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

POSŁUCHAJ TEGO

MONACO - "What Do You Want From Me"
Album: "Music For Pleasure" 1997

To naprawdę muzyka dla przyjemności. To znaczy singiel bo album jest taki sobie i nie ma nim już nic co przypominałoby rewelacyjny singiel. Monaco to jakby projekt nie zespół - basisty New Order Petera Hooka (piosenkę często uważano za przebój NO) i po raz kolejny się nie chce wierzyć, że ten facet współ-zakładał i tworzył ponure Joy Division. Jak muzyka New Order po Joy Division się zmieniła - wiemy. Niebawem jakieś przeboje tego zespołu ale na razie ogromnie energetyczne, przebojowe "What Do You Want From Me". Puszczała tą piosenkę tylko Zetka (zdaje się tylko ona, piosenka z nieznanych mi powodów nie zawitała w Trójce) i musiałem się naprawdę natrudzić by zdobyć tego singla album i zgrać piosenkę - dzięki krótkiej przygodzie w lokalnym radiu znałem kilku  prezenterów i miły M wypożyczył mi CD na godzinę. Ogromnie podoba mi się ten przebój ze względu na radosną melodię, radosne "sza-la-la" i przede wszystkim radosną ale już profesjonalną aranżację utworu. Część instrumentalna piosenki to jak na nie silący się na nic przebodzeni jest mistrzostwem świata, bas, fortepian, mocna, agresywna i hałaśliwa gitara (specjalnie) by mogła ustąpić przepięknym smyczkom (klawiszom) to coś co zwyczajnie kładzie mnie do dzisiaj. Oczywiście w inny sposób niż np. część instrumentalna Archive w "Again". To inny kaliber muzyki. Ale jeśli kiedyś chcecie sobie poprawić humor i pośpiewać głośno to ta piosenka  doskonale się do tego nadaje a ewentualny brak znajomości angielskiego tutaj się przyda - refren nie jest zbyt pokrzepiający : "Czego chcesz ode mnie, nic już nie jest takie jak było, zmieniłaś (zabrałaś) mi moje życie , rujnując wszystko..." ...Eh te kobiety ... No i nie wyobrażam sobie - jak nigdy dotą - by ta piosenka nie przypadła każdemu do gustu.

David Potts oraz Peter Hook (ex NO, JD)


What Do You Want From Me
Monaco - What .... rozszerzona wersja
Live - słaba jakość

Monaco - TOTP


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz