Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

06. MOJA PLAYLISTA (OSOBISTA) - sierpień 2022 (1) Papa Dance ?



 


Pierwsza sierpniowa, moja urlopowa - już pojutrze. Tym razem piosenki przygotowane w smartfonie, w karcie słuchawek i oczywiście w aucie. W aucie usb z6 ponad setką songów, ale ta podstawowa playlista na pierwszą połowę drugiego wakacyjnego miesiąca przedstawia się następująco. Przeszukałem zasoby swoich zbiorów muzycznych i próbowałem wybrać takie trochę mniej słuchane ostatnimi czasy. Postawiłem tym razem na trochę bardziej rozrywkową muzykę bo większość to lata 70-te, i prawie każda piosenka to jakieś skojarzenia, wspomnienia... Sporo Slade, ale to pierwszy zespół, za którym szalałem. Wystarczył tylko głos Noddy Holdera i piosenka mnie brała. W tytułach ich piosenek nie ma błędów, tak pisał zespół na przekór angielskiej gramatyce. Na liście oryginalna wersja hitu "In The Army Now" braci Bolland z Holandii, twórców własnego, niemałego sukcesu ale przede wszystkim wielkiego Falco (napisali i wyprodukowali jego "Jeanny", "Vienna Calling" i przede wszystkim "Rock Me Amadeus"). Piosenkę braci spopularyzował na świecie Status Quo i te słynne wezwanie w piosence: "stand up and fight" wykonał właśnie Holder, wokalista Slade'ów. "In The Army Now" Bollandów bawiło mnie na studiach, podstawowy numer każdej prywatki. W clipach ten numer, Slade i Elvis w pięknej wersji  "My Way", choć wolę tę od Franka Sinatry. 50 piosenek, dużo. Na sam koniec jako bonus dodałem prowokacyjnie jedną piosenkę. Zaskakującą dla faceta, który tworzy ten blog oraz o The Beatlesach  wiem o tym. Prosty przeboik polskiego boysbandu, lata przed New Kids, Backstreetami czy One Direction. Papa Dance, lekko sztuczny banda z fatalnym wokalistą w dodatku z nieciekawą barwą glosu ale z kilkoma melodyjnymi niezłymi hitami jak ten przytoczony, "Gdzie jest Ola" czy "Ocean marzeń". Zresztą wszystkie dawne hity PD to przy przebojach Zenka Martyniuka, Sławomira, Boys,  Weekendu czy całego repertuaru disco- polo to jak muza Mozarta czy Beethovena przy pijackich śpiewlach na weselu. 
   I jeszcze jeden komentarz do tego wpisu sprzed tygodnia. Na festiwalu OFF Artura Rojka, kultowym od dawna wystąpią Papa Dance! Przeczytałem o tym we wczorajszej, piątkowej (5.08) Gazecie Wyborczej. Świetny artykuł o tym wydarzeniu plus przypomnienie historii Papa Dance. Niejako proroczo napisałem pod koniec tego postu o tym zespole włączając do swej playlisty numer tej kapeli. Niejako po tym artykule uspokoiłem swoje sumienie, że lubiąc sporo przebojów PD nie mam obciachowego gustu a takim epitetem określano kiedyś ten zespół.  Ale skoro teksty dla nich pisali Wojciech Mann, Jacek Cygan to... Na festiwalu OFF  zespół ma zagrać w całości swój album, drugi bodajże, "Poniżej krytyki". W artykule z Gazety W album opisany jest jako prawie małe dzieło polskiego popu, synthpopu co skłoniło mnie do wysłuchania go w całości. No  z przewijaniem by szybko poznać i ocenić całą jego zawartość.  Wow, lubiłem kiedyś i wciąż lubię OMD, Human Leaque, Yahoo i album Papa Dance to taka muza. Niestety w owym czasie nie miałem okazji go poznać i zespół znałem tylko z LP3, na której piosenki PD brylowały choć Trójka nie epatowała zbytnio ich emisją. Była Wideoteka w TV i tam chyba ak poznałem zespół. Nie będę niestety na OFF-ie. Brawo Artur Rojek za odwagę,  mimo wszystko i liczę, że w swej odwadze nigdy nie zaprosi tam obciachowców do n-tej potęgi w stylu Bayerfull czy innych discopolowców z Polsatu. 





  1. Tears For Fears - "Master Plan"
  2. Smokie - "Wild Angels"
  3. Sweet - "Sixteens"
  4. Climax Blues Band - "Couldn't Get It Right"
  5. Foo Fighters - "Medicine at Midnight"
  6. Sugar Ray - "Under The Sun"
  7. ABBA - "Sitting In a Palm Tree"
  8. Slade - "Nobody Fools"
  9. Slade - "Mama Weer Crazee Now"
  10. Bee Gees - "Night On Broadway"
  11. Eart Wind & Fire - "September"
  12. Cock Robin - "Biggest Fool Of All"
  13. Cure - "All I Want" 
  14. Izabela Trojanowska - "Tyle samo prawd ile kłamstw"
  15. China Crisis - "Christian"
  16. Chris de Burgh - "High on Emotion"
  17. Florida Georgia Line - "Sittin' Pretty"
  18. Slade - "Far Far Away"
  19. Cranberries - "Animals Instinct"
  20. John Lennon - "Watching The Wheels"
  21. Bay City Rollers - "I Only Wanna Be With You"
  22. Lady Pank - "Czas na mały blues"
  23. Elton John - "Rocket Man"
  24. Climax Blues Band - "Gotta Have More Love"
  25. Mud - "Rocket"
  26. Slik - "Requiem"
  27. Cure - "Friday I'm In Love"
  28. Arctic Monkeys - "Mardy Bum"
  29. Slade - "How Does It Feel"
  30. Bay City Rollers - "Summer Love Sensation"
  31. Goldem Earring - "Radar Love"
  32. Daniel Powter - "Next Plane Home"
  33. Republika - "Ciało" 
  34. Falco - "Out Of The Dark"
  35. Squeeze - "Another Nail"
  36. Slade - "Gudbye T' Jane"
  37. Anita Lipnicka & John Porter - "Then and Now""
  38. Mud - "Tiger Feet"
  39. Smokie - "Don't Play Your Rock'n'Roll To Me"
  40. Rubettes - "Dancing in The Rain"
  41. Bolland and Bolland - "In The Army Now"
  42. Nena - "Land Of Elephanten" 
  43. Elvis Presley - "My Way" 
  44. Roxa - "A ona tańczy"
  45. Izabela Trojanowska - "Sobie na złość"
  46. Slade - "Skweeze Me Pleeze Me"
  47. Maanam - "Miłość od pierwszego spojrzenia"
  48. Darią Zawialow - "Helsinki"
  49. Lombard - "Kryształowa"
  50. The Beatles - "You Like Me Too Much"
Bonus: Papa Dance - "Ciało i talent"

Wszystkie piosenki śpiewa wymieniony przy tytule wykonawca. Naprawdę! 


Jakiś czas nie będzie nowych postów więc życzę wszystkim Czytelnikom mego bloga takich wakacji jak na zdjęciu no i oczywiście, bezzmiennie:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz