Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

SONG 4 2DAY: BILBO BAGGINS - "It's A Shame".

Singiel:  1976 (UK) Polydor 2058 707 
Side B - Please Sir
Kompozycja:  Alan Blakley
Producent: Alan Blakley
Wytwórnia: Polydor 
Długość: 3:18
  
Jak się okazało, napisałem już o tej piosence tutaj, choć byłem pewien, że zrobię to dzisiaj pierwszy raz. Wspomnienia! 'Ahaaa, it's a shame, it's shame on you, ahaaa'. To wciąż świetna piosenka. Oczywiście urok swój song zachował do dzisiaj, choć przede wszystkim wiążą mnie z nią fajne wspomnienia i oczywiście dzisiaj trąci myszką. Jak można lubić ten kawałek, 'Eleanor Rigby' The Beatles i 'Money' Pink Floydów, prawda? Można. Można nawet zaproponować ją jako Piosenkę Na Dzisiaj. Przynajmniej do jednokrotnego wysłuchania. Ale wiem, że blog czytają fani muzyki lat 70-tych.
 W momencie gdy zespół wydał ja na singlu zarzucano zespołowi naśladowanie Slade'ów. W wyniku tego zespół złagodził w piosence wokal z tym charakterystycznym 'ahaaa', któe urzeka mnie dzisiaj. W drugim clipie szkocki zespół Bilbo Baggins jeszcze raz, w przeciętnej piosence z 1978 roku pt "She's Gonna Win", tylko dla wizualizacji zespołu. Co ciekawe to właśnie ta druga piosenka okazała się największym przebojem zespołu bo dotarła do miejsca nr 42 list przebojów na Wyspach. Oczywiście bez szans na Amerykę. W owym czasie nie miałem pojęcia, że tytułowy Bilbo to bohater wielkiej sagi o Pierścieniu pióra Johna R.R. Tolkiena. Choć powinienem, bo 'Hobbit - czyli tam i z powrotem' przeczytałem dosyć wcześnie. Całą sagę dopiero tuż przed i na studiach.


  Coś o piosence. Zespół istniał w latach 1972-1979, mało znany ale na podstawie fotek widać, że ich image niewiele różnił się od wielu tego typu brytyjskich zespolików  jak Bay City Rollers (byli ich supportem, pochodzili z tego samego miasta: Edynburga, menagerem obu zespołów był Tom Paton), Kenny, Rubettes, Hello i wiele innych. Oczywiście największą karierę spośród tych zespołów zrobili Bay City Rollers (dziennikarze na Wyspach ukuli nawet tytuł Rollermania), którzy mieli nawet swoje wspaniałe momenty w Ameryce, Japonii plus cała Europa. Co ciekawe - wygrzebałem to w sieci - Bilbo Baggins już w 1974 roku oprzy okazji swojego pierwszego przeboiku 'Saturday Night'  wykreowali stroje (koszule baseballowe, szkocka krata) zanim zaczęli tak ubierać się Bay City Rollers a za nimi cała młodzież na Wyspach czy w Niemczech (zdjęcie obok).
Strona o zespole: http://www.spencemusic.co.uk



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz