Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

137. MTW: OZZY OSBOURNE & LITA FORD - "Close My Eyes Forever"

Singiel, 1988
Strona B: Under The Gun - L.Ford
Album: Lita (L.Ford)
Kompozycja: L.Ford & O.Osbourne
Producent: Mike Chapman
Wytwórnia: RCA Records
Długość: 4:42





Jedna z najpiękniejszych ballad rockowych, na pewno wśród duetów. I to jakich.  Dwie wielkie gwiazdy choć z pewnością o Lidzie Ford niewielu już dzisiaj pamięta. Co do ballad to dodam jeszcze, że dla mnie najpiękniejsze wolne utwory w muzyce rockowej to te z repertuarów wykonawców grających cięższego rocka jak np. Metallica, Aerosmith, Gun's Roses i tym podobni. Taką balladą jest przecież 'Stairway To Heaven', o której znowu było ostatnio głośno, gdyż autorów songu posądzono o plagiat (pozew oddalony ostatecznie, choć George Harrisona skazano o plagiat 'My Sweet Lord' za krótszą linię melodyczną niż w przypadku klasyka Led Zeppelin - ale o tym niebawem na blogu w oddzielnym poście). Wymieniać można bez liku. Mocny riff gitarowy ozdabiający wolny takt perkusji i basu, ciekawa do tego melodia i głos. Aż szkoda, że dzisiaj jest coraz mniej takiej muzyki a popularność zdobywają hip-hopowcy spod znaku Twenty One Pilots, Biebery czy wciąż makabryczne boysbandy jak np. One Direction czy nie dający sobie umrzeć Take That.
'Close My Eyes Forever' to numer 8 w USA i 47 w UK ale do dzisiaj piosenka jest wiecznie żywa i stale obecna na playlistach radiowych. To największy przebój solowy Ozzy'ego poza macierzystymi Sabbathami lecz nie w moim przypadku, na dowód czego na pozycjach wyższych tego topu spotkamy się jeszcze z jego solowymi piosenkami. Na listach Billboardu piosenka osiągnęła TOP10, jedynie 'Paranoid' Black Sabbath był wyżej, nr 4 na listach Billboardu.

OZZY: Lita. Jej menadżerem była moja żona. Pojechałem do studia i napisałem tego coś koło połowy. Pojechałem do Anglii w następnym tygodniu, gdy dzwoni moja żona i mówi: “Wiesz, ta piosenka którą napisałeś, wiesz o niej?” A ja: “Jak piosenka?” Ona na to: |ta piosenka. Lita chce byś przyjechał i popracował nad nią razem z nią. Więc poleciałem z powrotem do L.A., zrobiłem tą piosenkę i powiedziałem: “Wiesz co Lita, jest twoja. Nie chcę za nią nic. Możesz mieć tą piosenkę”. Znowu wróciłem do Anglii i znowu miałem kolejny telefon. To oczywiście od mojej żony. “Czy mógłbyś wrócić? Ona chce ją zrobić z tobą”. “Zrobić co?”. A ona: “Tę kurwa piosenkę!”. Ja na to: “Ok, ok”. Nagrałem ją, wróciłem do Anglii a kilka tygodni później oni znowu chcą video. “To kurwa zaczęło robić się śmieszne. Musiałem znowu kurwa robić to milion razy ale OK, jestem całkiem zadowolony z końcowego rezultatu”. Końcowy morał tej historyjki Ozzy skomentował, że nagrywał mnóstwo rzeczy, które gdzieś ktoś później wynajdywał, robił z tym coś, poprawiał i to ukazywało się na płytach. “Nie pamiętam wszystkiego co nagrywałem, ale jeśli to nagrałem, usłyszycie to prędzej czy później. Nie pamiętam kiedy i gdzie. Kiedy miałem swój pieprzony czas, robiłem naprawdę szalone rzeczy”.
The Runaways, w środku Joan Jett i Lita Ford.
Amerykanka Lita to dawna narzeczona Tony'ego Iommi, gitarzysty i lidera Black Sabbath (Lita: '... między mną i Tony'm było zbyt dużo złej krwi... Album "The Bride Wore Black", ktory Tony produkował dla mnie nigdy się nie ukazał...). Lita odcisnęła także swoje piętno na kobiecym roku. Zanim poznała członków Black Sabbath czyli Iommi i Osbourne'a, grała  w szalenie popularnym w latach 70-tych  pierwszym żeńskim zespole  rock and rollowym The Runaways, w którym grała także Joan Jett, znana z hitu 'I Love Rock And Roll' (polecam bardzo ciekawy film fabularny z 2010 roku o tym zespole, zatytułowany po prostu 'The Runaways').  Ciekawostką niech będzie, że Lita opuściła The Runaways chcąc dalej grać rocka, gdy Jett zauroczona nową falą, punkiem, The Ramones, chciała właśnie podążać w drugą stronę. Ani Jett ani Ford niespecjalnie jednak zawładnęły rockową sceną. Jett to tylko wspomniany wcześniej hit, zaś mimo sporej dyskografii Ford, singiel z Ozzym to jej największy sukces.

 LITA: 'Close My Eyes Forever' powstała w studiu przez pomyłkę. Ja, Ozzy i Sharon. Trochę picia i same gitary. Dostałam od nich na parapetówę ogromną lalkę, goryla Koko. Miałam ogromne kłopoty by go zmieścić w jeepie i by zawieść do domu. Wypiliśmy z Ozzym kilka drinków, Sharon pojechała do domu. Zaczęliśmy z Ozzym trochę jammować. Zaczęliśmy śpiewać, kombinować, grać i tak napisaliśmy 'Close My Eyes...'. Nad ranem powiedziałam do niego: Uuu, będą kłopoty. Sharon czekała na ciebie całą noc. Chciał bym odwiozła go do domu. Ale byliśmy wcięci. Ale jakoś udało się. Wsiedliśmy i w trójkę, ja , on i goryl Koko dojechaliśmy do jego domu. Ważne, że pieprzona piosenka była skończona.




I get so scared inside, and I don't really understand
Is it love that's on my mind, or is it fantasy?
Heaven
Is in the palm of my hand, and it's waiting here for you
What am I supposed to do with a childhood tragedy?
If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged?
If I close my eyes forever
Will it all remain the same?
Sometimes
It's hard to hold on
So hard to hold on to my dreams
It isn't always what it seems
When you're face to face with me You're like a dagger
And stick me in the heart
And taste the blood from my blade
And when we sleep, would you shelter me
In your warm and darkened grave?
If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged?
If I close my eyes forever
Will it all remain the same?
Will you ever take me?
No, I just can't take the pain
But would you ever trust me?
No, I'll never feel the same, Oh
I know I've been so hard on you
I know I've told you lies
If I could have just one more wish
I'd wipe the cobwebs from my eyes
If I close my eyes forever
Will it all remain unchanged?
If I close my eyes forever
Will it all remain the same?
Close your eyes







______________________________________
 MÓJ TOP WSZECH-CZASÓW - Notowanie z 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz