Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Posłuchaj tego / Listen To this Song

RAMMSTEIN -  "Mutter"
Album: "Mutter" 2000

Jeden z nielicznych dla mnie utworów rockowych gdzie doskonale sprawdza się język niemiecki. Dzisiejsza muzyka rockowa, rozrywkowa to niejako z definicji język angielski, jest melodyjny, zwięzły dla ucha, poetycki no i jest językiem korzeni gatunku. Hm..czy gdyby Beatlesi, Elvis , Chuck Berry urodzili się np. w Rosji - byłby to wiodący język w showbiznesie ? Nie wiem.Wiem, że pewne zwroty banalne w języku polskim czy pewnie w 99% innych językach - w języku angielskim brzmią racjonalnie, prawdziwie no i rzeczywiście lirycznie, poetycko, twórczo i ...prawdziwie. Pamiętam swoje zaskoczenie gdy niektóre wielki hity tłumaczyłem na polski albo gdy zaczynałem rozumieć o czym wykonawca śpiewa. teksty moje ulubionej swego czasu kapeli to kicz w porównaniu z tekstami np. grupy Bolter czy Trubadurzy. "Mutter" to utwór ze wszech miar znakomity, trudno mi powiedzieć czy jego tekst nawiązuje do rozmyślań np. Collinsa w piosence "Mama". Źródła w necie zdradzają, że utwór opisuje traumatyczne  (zdecydowanie nieszczęśliwe) dzieciństwo i skomplikowane relacje z matką wokalisty grupy :Tilla Lindermanna oraz gitarzysty Richarda Z.Kruspe.  Na pewno klimat utworu sugeruje poruszanie trudnej tematyki. Interesująca, pompatyczna taka jaką lubię w hard rocku - choć jak się pozna więcej kompozycji bandu typowa dla nich - aranżacja, ciężkie metalowe gitary i mocny głos. I Like This Song und Das Ist Alles :)


Mutter- video
Mutter - live      Live 2
Mutter - instrument. orkiestra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz