Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Albumy: nr 34

THE BEATLES -  "Help"
1965
Ten album ma dla mnie od zawsze ogromne znaczenie.Poprzez film (pierwsza strona płyty w wersji analogowej to ścieżka muzyczna z ekranu) poznałem zespół choć jako dzieciak do pobliskiego kina "Lalka"  chodziłem na ten film jako na fajną komedię przygodową gdzie jest fajna muzyka. Słuchając wtedy polskich Czerwonych Gitar nie zdawałem sobie sprawy, że czterej młodzi aktorzy tak fajnie śpiewający w tym filmie to znany na całym świecie zespół. No i fascynacja boginią Kali, nie pamiętam czy już byłem po lekturze "80 dni dookoła świata" Juliusza Verne'a gdzie bohater książki ratuje z rąk wyznawców Kali młodą Hinduskę. Wcześnie czytałem wszystko co się dało, jestem tez przekonany że film trafił do kin dużo później niż w 65 roku, podejrzewam poślizg 2-3 letni ale oglądając Beatlesów nie mogłem mieć więcej niż 10 na pewno. Muzyka, do dzisiaj filmowe piosenki są jednymi z moich ulubionych, "Help" to dla mnie hymn (początek filmu i piosenka w intro filmu -  to dla mnie najlepszy na świecie początek jakiegokolwiek filmu ,  chwile z dzieciństwa gdzie prawie jak fan na całym świecie "odlatywałem" przy tym songu zostaną przy mnie na zawsze. Nie czułem wtedy  jeszcze beatlemanii ale wiedziałem, że TO COŚ! Dla mnie "Help" to także najlepsza z możliwych, najlepsza jaką słyszałem - aranżacja na głosy , uzupełnianie się wokalu  lidera i tzw. chórków mimo,że  Beatlesi znakomitych wykonań na głosy mieli bez liku. Pamiętam też, że wtedy najbardziej podobała mi się "The Night Before" (w lipcu 2011 Paul zaśpiewał ten utwór na swoim koncercie bodajże po raz pierwszy) oraz "You're Gonna Lose That Girl"  a jako dzieciakowi najmniej bajeczna przecież "You Got Hide Your Love Away". Dla wielu melomanów album ten może być przede wszystkim tym albumem gdzie jest "Yesterday". Po latach w czasie złośliwych przepychanek między dwoma liderami John śpiewał, że jedyną rzeczą godną uwagi jaką  napisał Paul to właśnie "Yesterday" ("The only thing you did was yesterday" - w "How Do You Sleep"). Na płycie po raz ostatni Beatlesi śpiewają nie swoje kompozycje (Act Naturally i Dizzy Miss Lizzy), Paul napisał absolutny hit country! (I've Just Seen The Face - wciąż chłopcy otrzymywali mnóstwo płyt z USA i to przeważnie country!), "Ticket To Ride" jest uznawane !!! za pierwsze nagranie hard rocka. No i wreszcie - ponownie od czasów "Don't Bother Me z 1963) - George dostarczył na płytę dwie kompozycje - "I Need You" oraz " You Like Me To Much". Korzystam tutaj z okazji by w linku zamieścić piękną wersję tej pierwszej w wykonaniu Toma Petty And The Heartbreakers na koncercie poświęconym pamięci Harrisona.
  Jak zawsze w przypadku Beatlesów - kamień milowy w muzyce, aranżacje, teksty muzyka, okładka płyty, pierwszy kolorowy film. Lektura obowiązkowa każdego melomana.
****
  •     "Help!"      
  •      "The Night Before"      
  •      "You've Got to Hide Your Love Away"      
  •      "I Need You" (George Harrison)
  •      "Another Girl"
  •      "You're Going to Lose That Girl"
  •      "Ticket to Ride" 
  •     "Act Naturally"
  •      "It's Only Love"      
  •      "You Like Me Too Much"
  •     "Tell Me What You See"      
  •      "I've Just Seen a Face"      
  •      "Yesterday"  
  •      "Dizzy Miss Lizzy"

Beatlesi na Bahamach w czasie kręcenia filmu.
 Help - film   
You Got To Hide Your Love Away
I Need You
The Night Before
Another Girl
Ticket To Ride


I Need You - Tom Petty - Tribute to George

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz