Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

31. MTW: THE BEATLES - "Something"


 
Singiel, strona A
Strona B: Come Together
Album: Abbey Road
Roboczy tytuł: Something or Something ???
Kompozycja: Harrison (100%)
Napisana: maj - październik 1968 
Wydany: na albumie: 26 września 1969(UK), 1 listopada 1969 (USA)
na singlu: 31 października 1969 (UK), 6 października 1969 (USA)
 

... 'Something' powstało w Studio 1, które zazwyczaj okupowane bywało przez Paula, nagrywającego w tym dniu wyjątkowo w 'Dwójce'. Piosenka pojawiła się wg. niego zbyt łatwo, była zbyt oczywista, stąd niejako decyzja, że odda ją innym, niż nagra pod szyldem The Beatles.
Wersja demo, którą znajdujemy na trzeciej płytce 'Antologii' George nagrał w dniu swoich 26 urodzin, 26 lutego 1969 (niektóre źródła mówią, że sesja ta miała miejsce dzień wcześniej, 25 lutego).  Harrison nagrał wtedy osiem wersji demo tzrech swoich kompozycji:
'Old Brown Shoe', 'All Things Must Pass' oraz właśnie 'Something'. 
GEORGE:  Nie potrafiłem do niej wymyślić tekstu. Także ponieważ James Taylor miał piosenkę pod tytułem 'Something In The Way She Moves', w której jest ta pierwsza linijka. Próbowałem więc zmienić słowa, ale to były pierwsze słowa, które mi przyszły do głowy gdy to pisałem, więc w końcu postanowiłem zostawić to tak jak jest i nazwałem ją po prostu 'Something'.
 _______________
 

 Więcej o piosence na blogu o The Beatles




Something in the way she moves
Something in the way she woos me
I don't want to leave her now
Picture Disc(A)You know I believe and how

Somewhere in her smile she knows
That I don't need no other lover
Something in her style that shows me

Don't want to leave her now
You know I believe and how

You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know
You stick around, now it may show
Picture Disc(B)I don't know, I don't know

Something in the way she knows
And all I have to do is think of her
Something in the things she shows me


I don't want to leave her now
You know I believe and how
Attracts me like no other lover


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz