Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

33. MTW: THE BEATLES - "GIRL"



Album: RUBBER SOUL
Kompozycja: Lennon (80%) - McCartney (20%)
Napisana: listopad 1965
Nagrana: 11 październik 1965
Długość: 2'27”
Podejścia: 2
Producent: George Martin
Inżynier: Norman Smith,Ken Scott 




Obsada:
JOHN: wokal wiodący,akustyczna gitara ( 1964 Gibson J160E)
PAUL: chórki, gitara basowa (1963 Hofner 500/1)
GEORGE: chórki,akustyczna solowa gitara (1962 Gibson J160E), akustyczna rytmiczna gitara (1964 Framus 12-strunowa „Hootenanny”)
RINGO: perkusja (1964 Ludwig Super Classic Black Oyster Pearl ),
JOHN: To o dziewczynie z marzeń... W późniejszych czasach (The Beatles) staraliśmy się już dopasowywać tekst do melodii, odwrotnie niż to było kiedyś. Kiedyś to laliśmy ze swoich tekst ów jak ludzie słuchający piosenek z Tin Pan Alley (tut: mało ambitne, dobrze się sprzedające przeboje). To jedna z takich piosenek. Podoba mi się tam tekst. To jeden z moich najlepszych... Dziewczyna jest realna. Słowa były w porządku. To nie była tylko piosenka, coś tam o dziewczynie, którą w końcu okazała się Yoko – którą wielu z nas szuka przez całe życie
Zawsze marzyłem sen o konkretnej dziewczynie wkraczającej w moje życie. Wiedziałem, że nie może to być ktoś, kto kupuje płyty Beatlesów. Miałem nadzieję, że będzie to kobieta, która da mi to wszystko, czego chcemy od drugiego człowieka – intelektualnie. Chciałem kogoś z kim mógłbym być.

PAUL: W "Girl", którą John napisał jest coś a la Zorba, fragment który napisałem po powrocie z wakacji z Grecji. Byłem wtedy pod wrażeniem innej kultury, obyczajów. Zrobiliśmy to na gitarach zamiast na buzuki.



 

 Więcej o piosence na blogu o The Beatles





Is there anybody going to listen to my story
All about the girl who came to stay?
She's the kind of girl you want so much it makes you sorry
Still, you don't regret a single day

Ah, girl, girl, girl

When I think of all the times I tried so hard to leave her
She will turn to me and start to cry
And she promises the earth to me and I believe her
After all this time I don't know why

Ah, girl, girl, girl

She's the kind of girl who puts you down
When friends are there,
You feel a fool
When you say she's looking good
She acts as if it's understood.
She's cool, ooh, ooh, ooh

Ah, girl, girl, girl

Was she told when she was young that pain would lead to pleasure?
Did she understand it when they said
That a man must break his back to earn his day of leisure?
Will she still believe it when he's dead?

Ah, girl, girl, girl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz