Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

SUPERTAMP - „Waiting So Long”




Album: „Famous Last Words...” 1982


Na  POZ.29 (ALBUMY)  znajduje się wspaniały album brytyjskiego bandu Supertramp. Album jako piękne wspomnienie studiów ma już swoje miejsce w moim sercu ale dzisiaj chciałem przypomnieć (zaproponować) jedną wyjątkowa piosenkę z tego albumu, którą zresztą zaznaczam na tamtym wpisie.



Supertramp to zespół dwóch liderów o dwóch różnych diametralnie skalach głosu: Ricka Daviesa oraz Rogera Hodgsona. Największe przeboje zespołu a w zasadzie cały repertuar zespołu to wspólne kompozycje obu muzyków (dopóki Hodgson był w zespole). Nie wiem czy wszystkie piosenki są rzeczywiście ich wspólnymi kompozycjami, bo niektóre piosenki są tak bardzo „hodgsonowe” (co Roger udowodnił w solowej karierze) czy po prostu panowie wzorem spółki Lennon & McCartney wszystkie kompozycje, samodzielne nawet, podpisywali wspólnie.


Po prawej Rick oraz Roger.
Tak się też składa, że największe przeboje grupy to te, gdzie głównym wokalistą jest Roger ze swoim „anielskim” głosem jak np. : Hide in your shell, It's raining again, Logical Song i inne. Piękna piosenką z cytowanego dzisiaj w tytule albumu jest „My Kind Of Lady”, gdzie obaj liderzy wspaniale się uzupełniają wokalnie, choć wiodącym wokalistą jest Davies, którego barwa głosu zwyczajnie mi nie odpowiada. Ale „Waiting So Long” to w zasadzie jedyna piosenka kapeli, która ogromnie mi się podoba a śpiewa tam właśnie tylko Rick Davies. Wczoraj wieczorem wracałem samochodem i słuchałem w aucie składanki największych hitów kapeli. Głośno, mam niezłą jakoś soundu a aucie i piosenka ta powaliła mnie na nowo, choć od zawsze mi się podobała to już wracając do domu wiedziałem, że muszę o niej napisać dla kilku wyjątkowych tutaj czytelników mego blogu – rockmanów oczywiście. „Waiting So Long” to oczywiście ostatnie 2-3 minuty.
Roger Hodgson

Rick Davies
 Bez końcowego fragmentu utworu czyli ...brak mi tutaj innego wyrazu... magicznego sola na gitarze. To nawet nie typowe solo ale przepiękna część songu, gdzie gitara (gitary) stwarza piękną ścianę dźwięku. Supertramp nie jest zespołem gitarowym, przede wszystkim grają u nich klawisze , rożne czasem w tym samym utworze, obu liderów, jeśli solo lub część instrumentalna to przeważnie saksofon Johna Helliwella i czasem bardzo brak gitar, które nawet jeśli są to w tle, schowane głęboko. W „Waiting So Long”, pełnym dramatyzmie utworze podświadomie czeka się właśnie na ten instrument i gdy Roger zaczyna wymiatać po prostu wbija Cie w fotel. W linku jeszcze wspomniany przebój „My Kind Of Lady” z zabawnym video, przebojowe „It's Raining Again” oraz największy płytowy hit „Don't Leave Me Now”. 


 


*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER

________________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz