Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

CHRISTMAS - SONGS

Dla mnie najpiękniejsza polska "kolęda" czy - choć raczej nie pasuje tutaj te słowo - gwiazdkowy przebój, który nawet komunistyczna telewizja nadawała w Wigilię. Bo piosenka jest właśnie o tym dniu, wyjątkowym dla każdego. Polskie Czerwone Gitary to tacy Beatlesi nad Wisłą w odpowiedniej skali, Seweryn Krajewski pasuje jak ulał jako alter ego Paula, Krzysztof Klenczon także wcześniej zmarły jak John...I tak można pewne podobieństwa wyłapywać zachowując oczywiście jakieś proporcje. Przypuszczalnie każdy kraj miał swoich Beatlesów. "Jest taki Dzień" wzrusza mnie do dzisiaj, przypomina mi ojca, moje rodzinne cudowne święta od dziecka, ubieranie choinki, robienie wspólne świątecznych dań (wszystko na ostatni dzień, zazwyczaj do południa w samą Wigilię), prezenty... jednym słowem święta z dzieciństwa ale i nie tylko.


Czerwone Gitary - "Jest Taki Dzień"




Przy okazji druga piosenka, która nierozerwalnie kojarzy mi się - oczywiście ze świętami, Gwiazdką itd - ale z poprzednią piosenką Czerwonych Gitar. Podobna aranżacja, smyczki, dzwoneczki  a chórki dziecięce - cudo! To również bajkowa dla mnie piosenka tego ciekawego irlandzkiego piosenkarza (oj, muszę mu poświęcić specjalny post). Piosenka z lat 70-tych równie zapamiętana przeze mnie z dzieciństwa. 

Gilbert O'Sullivan - Christmas Song
Christmas Song - live

Gilbert O'Sullivan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz