Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Różne Topy Wojtka Manna

Dzisiaj ani top albumów, ani nic z muzycznych serii o The Beatles, ex-Beatlesach czy propozycji "Posłuchaj tego".Przeczytałem ostatnio  - na raty z kilkoma innymi bookami - bardzo ciekawą i napisaną w stylu specyficznym dla niego - książkę "Rock Mann czyli jak nie zostałem saksofonistą" (Wojciecha Manna). Ponieważ edukację swoją muzyczną pobierałem także z jego audycji w Trójce a ponadto poczucie humoru mamy podobne - no i książka prezent czekający w kolejce - zabrałem się za nią z uwagą oraz ochotą. Nie będę jej opisywał, to humorystycznie, ciekawie,z przekąsem i ironią napisana, interesującymi fotkami. najlepiej o niej opowie w ostatnim linku sam Autor. W niej sympatyczny pan Wojtek takie popełnia - między innymi -  swoje topy (wzbogacam jej - gdzie można - linkami i oczywiście skupiam się na muzycznych i tych ciekawszych - tytuły linków moje, reszta Wojtek) :

Pięć najlepszych (zdaniem W. M.)coverów - Autor zaznacza, że może się to zmienić:)
1. Joe Cocker - With A Little Help From My Friends Joe Cocker i klasyk The Beatles
2. Rodrigo y Gabriela -  Stairway To Heaven Klasyk Led Zeppelin
3. The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower Z repertuary B.Dylana
4. Jeff Buckley -  Hallelujach Cohen inaczej
5. Johnny Cash -  Hurt Trent Reznor w wersji country

               Pięć piosenek o najwyższym stopniu okropności:
                             1. Goombay Dance Band -  Sun Of Jamaica
                             2. William Shatner -  Lucy In The Sky With Diamonds
                             3. The Cheeky Girls - Cheeky Song (Touch My Bum)
                             4. Funky Filom & Kaja Paschalska - Mała Chinka
                             5. Eilert Pilarm - dzieła wszystkie  ("szwedzki Elvis Presley")
 cóż, nie odważyłem się tutaj wstawiać linków, z ciekawości zajrzałem pod  niektóre i ...

Pięć spośród najbardziej dołujących kawałków w historii:
1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart 
2. Sinead O'Connor - Nothing Compares To You
3. Amy Whitehouse -  Back to Black
4. The Beatles - Eleanor Rigby
5. Pernice Brothers -  Chicken Wire Smutne, rzeczywiście

Pięć ulubionych piosenek filmowych:
1. Audrey Hepburn - Moon River Ze "Śniadania u Tiffany'ego"
2. Harry Nilsson -  Everybody's Talking "Nocny Kowboy" z ojcem Angeliny Jolie
3. Simon And Garfunkel -  "Mrs. Robinson" "Absolwent" - jak i wyżej genialny D.Hoffman
5. Sława Przybylska - Pamiętasz, była jesień Polski film z 1958 - "Pożegnanie"


Supergrupa rockowa według Wojciecha Manna:
1. Elvis Presley - wokal
2. John Lennon i Mick Jagger -  chórki
3. Eric Clapton i Keith Richard - gitary
4. Keith Moon - perkusja
5. Wojciech Mann - saksofon tenorowy (może być z playbacku)
 

                                          

2 komentarze:

  1. mam 60 lat i ciage slucham pana Mana i mysle ze bede sluchal przez nastepne 60 lat !!! serdecznie pozdrawiam pana panie Wojtku Marek Ch

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za ten wpis. Wiem, że podobno czasem dziennikarze Trójki czytają mój blog MTW oraz ten o Beatlesach:) A pan Wojciech. Klasyk w każdym calu, w każdej dziedzinie, której się dotknie. Dla mnie bezwzględnie:) Zachęcam do czytania mego bloga.

    OdpowiedzUsuń