Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Posłuchaj tego.

CAT STEVENS - "Father And Son"
Album: "Tea For The Tillerman" 1970

Najpierw urodził się jako Steven Demetre Georgiou, świat poznał go jako zdolnego kompozytora i artystę pod pseudonimem Cat Stevens a teraz zna mało lub wcale jako Yusufa Islama. Ale nazwisko Stevensa jest wciąż gorące w biznesie muzycznym i nie tylko. Jeśli Was to zaciekawiło poczytajcie w necie. Nigdy specjalnie za nim nie przepadałem jak i nie przepadam do dzisiaj mimo znanych przebojów jak ten czy"Wild World" i wiele wiele innych. Mam składankę największych przebojów tego artysty bo nie wypada nie mieć ale ta piosenka jakoś mi umykała. Artysta ma specyficzny głos, irytujący mnie i muszę przyznać, że nawet jego najpiękniejsze ballady sa przeze mnie ignorowane prócz tej jednej. Wstyd przyznać, że zwróciłem na nią za sprawą zgranego wykonania ambitnego boysbandu Boyzone z Ronanem Keatingiem w roli wiodącego solisty. No i ballada urzekła mnie swoim urokiem, tekstem oraz harmonią,wróciłem do oryginału i okazało się, że jest to wykonanie o niebo lepsze niż chłopaków z Irlandi pod każ
dym względem plus bardzo przyzwoity clip  jak na tamte czasy. Dzisiaj słuchałem go u mego przyjaciela Szczepana na cotygodniowej niedzielnej, przedpołudniowej kawie i pomyślałem, że wielu z Was może być ojcami, mieć synów i korzyść z poznania tej piosenki może być podwójna. świetna piosenka i świetny opis relacji ojca z dorastającym synem (polecam znaleźć tłumaczenie, to piękna poezja broniąca się także samym tekstem - jak to bardzo lubił sam John  Lennon).  Ponieważ na pewno do tego artysty nie wrócę w linkach kilka jego innych przebojów oraz wersja boysbandu. .

Father And Son
Cat Stevens u szczytu sławy.  
Morning Has Broken     
Wild World
Lady D'Arbanville

Boyzone - Father And Son


Po swoim przebudzeniu religijnym jako Yusuf

*****************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz