Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 95

LED ZEPPELIN - "Kashmir"
SPLINTER - "Costafine Town"


Obok "Schodów do nieba" -Stairways To Heaven - najpopularniejszy utwór grupy i przez nich samych uważany ze najlepszy. Poznałem ten utwór wcześnie, gdzieś w tym czasie gdy wyszedł na płycie ('75), Szczepan był ( i jest nadal) fanem Led Zeppelin i "katował" mnie ich muzyką. Nie lubiłem nigdy bluesa i kawałki w stylu "Since I've Been loving You" np. nie przemawiały do mnie a jego zdaniem to najlepszy kawałek LZ ale już "Kashmir" mnie zachwycił. Jest  on dla mnie jakby takim "Bolero" (Ravela) muzyki rockowej, jak tam jest jeden wiodący instrumentalny motyw, który ciągnie się bardzo długo, monotonnie i w takim rozwiązaniu jest w obu utworach ich siła.Po latach  urzekł Puffa Diddy'ego  tak mocno, że ten zbudował w oparciu na nim niezły przebój hip-hopowy (do filmu "Godzilla"). Zrobił to dość solidnie bo zaprosił do wspólnego wykonania kompozytora -  Jimy Page'a (zabieg taki przyniósł mu już popularność w przypadku "Every Breathe You Take" Police. Dla ciekawości -  także - przypominam go w linku.
   Rysiu Kądziołka, prezenter dyskoteki w Handlowcu zdobył gdzieś ten singiel i ogromnie długo nie mogłem go pożyczyć by przegrać. Dyskoteki były zdaje się we wtorki i piątki (środek 70-tych) i największe przeboje jakie kojarzą mi się z tym lokalem (kilka kroków ode mnie) to właśnie Splinter, Pat Codd -  "Harry And The Hoolahops" oraz  Charlie Kulis - "Runaway"). Gdy już zdobyłem płytkę  (singiel z dwiema stronami tego samego przeboju w wersji stereo oraz mono) odczytałem z okładki, że wydała ją wytwórnia Dark Horse George'a Harrisona, który był jej producentem - wiedziałem, czemu lubię ten song. Później przez lata uważałem, że główny wokal śpiewa tam właśnie ex-Beatles. Do czasów  Internetu, Youtube , kiedy wszystko już moglem znaleźć, zobaczyć , przeczytać o każdym wykonawcy. Piękna , prosta piosenka. Powinna mieć w środkowej części  jakieś ładne solo gitarowe i może byłby z tego przebój, tak trochę wydaje się taką balladą studencką, amatorską ale kocham ją.




"Kashmir" Led Zeppelin
"Come With me" P.Diddy, J.Page
Studio - Splinter
Splinter - live

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz