Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 68

ELTON JOHN - "Your Song"
THE BEATLES - "Ticket To Ride"

W "Your Song", pierwszym wielkim przeboju Elton ujawnia już swoje zainteresowanie chłopcami, choć tekstem Bernie Taupina robi to bardzo delikatnie i subtelnie."To takie trochę śmieszne uczucie, które wewnątrz odczuwam, a nie należę do ludzi , którzy potrafią je łatwo ukryć,  nie mam chłopcze  zbyt dużo pieniędzy , lecz gdybym miał, kupiłbym wielki dom, w którym moglibyśmy wspólnie żyć..." Dzisiaj Elton (2011) doczekał się ze swoim partnerem dziecka, ma z powrotem włosy, głos już nie tak delikatny jak np. w tej piosence (przypuszczalnie kuracja hormonalna w trakcie przeszczepu włosów, jaką przechodził artysta - zmodulowała mu głos na niższą barwę). I do dzisiaj Elton jest jedną z nielicznych wciąż jasno świecących megagwiazd. A utrzymać się na topie, wciąż też nagrywać przeboje a nie tylko "jechać" na starych, nie tracić nic z popularności przez ok. 40 lat to nie lada sztuka, to wielki artysta.
Kolejna piosenka Beatlesów na mojej liście uważana jest za jedną z pierwszych, protoplastów hard rocka. Nie wiem dlaczego, nie polemizuję z ta opinią, nie jest moja, zacytowałem ją tutaj z literatury o zespole. Owszem, ma mocną, rytmiczną gitarę ale od razu hard ... ? ;) Na serio to jedna z takich piosenek , jak np. "Help", która ładuje mnie taką skoczną, pozytywną energią i jako dzieciak,oglądający któryś raz film "Help" , czekałem na fragment zimowy, narciarski, gdy zespół bawił się (uciekał przez wyznawcami Kali) w austriackich Alpach.


"Your Song" Elton John
"Ticket to Ride" - film
"Ticket to Ride" -Studio

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz