Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

THE OFFSPRING - Kristy, Are You Doing Okay?

Album: RISE AND FALL, RAGE AND GRACE


Jakże cudną rzeczą jest muzyka. Od The Beatles po Mozarta, od kapitalnych  disco takich KC & The The Sunshine Band po świetny pop w stylu 'Dreadlock Holiday' 10C.C., od rocka progresywnego po punk, od Abby po Genesis, od Eminema po Czerwone Gitary, i tak dalej, i tak dalej... Czyż nie jest genialnym utworem wcześniejsze  - niedawno tu przypomniane - połączenie muzyki Springsteena z gitarami Toma Morello - rodem  z Audioslave czy Rage Against The Machine?
Tytułowa piosenka z posta to dla mnie przepiękna, cudna rockowa ballada, znakomita melodia, aranżacja, wykonanie-mała perełka, tekst! -  punkowe numery tego amerykańskiego zespołu są zazwyczaj 2-3 minutowe, bardzo mocne, melodyjne ale zawsze o czymś ważnym (np. 'Self Esteem' - jeden z lepszych punkowych numerów).  Pewne informacje na temat piosenki "Kristy, czy u Ciebie wszystko w porządku?", znanej mi tylko z kilkukrotnego przesłuchania albumu jakiś czas temu, zaczerpnąłem z sieci. Przypomniałem sobie tą płytę i piosnkę, odpoczywając trochę od Beatlesów - w czasie wieczornej jazdy samochodem dwa dni temu -  śpiewając refren dokładnie wsłuchałem się w słowa tekstu songu.Tkwiła w nim jakaś tajemnica, wyłaniająca się między refrenami zawoalowana trauma tytułowej Kristy, wyczuwałem, że piosenka jest o czymś bardzo ważnym. Zaciekawiło mnie to i już do końca drogi do tego stopnia, że ustawiłem 'repeat one' tylko na tym numerze, wiedząc, że chcę coś więcej się o nim dowiedzieć w domu po włączeniu Internetu. No i okazuje się, że wokalista - Dexter Holland,  na marginesie obdarzony kapitalną barwą głosu ( no i mocą, wszak Offspring to kapela punkowa) wspomina (może dlatego na oficjalnym clipie jest tylko on, sam bez reszty kolegów z zespołu) swoją młodość a może dzieciństwo, gdy w okolicy mieszkała dziewczynla (Kristy), wykorzystywana seksualnie (w rodzinie?). 
Dexter, wokalista, gitarzysta rytmiczny i mózg Offspring - po prawej.
O fakcie wszyscy w okolicy wiedzieli ale nikt nie reagował. Piosenka ma być jego przeprosinami - po latach. Ufam, że rzeczywiście dzisiaj tytułowa Kristy usłyszała piosenkę, odnalazła spokój po swoich przejściach z dzieciństwa, a jej dręczyciele ponieśli karę. Ale generalnie zachęcam Was do tego numeru, do poznania całej kapeli, składanka z największymi przebojami grupy jest fantastyczną muzyką, całe albumy słuchane numer po numerze polecam już tylko fanom zespołu lub mocnego punku.
 

Wersja studyjna
the OFFSPRING - wersja LIVE





Była kiedyś taka chwila
Która mocno utkwiła w mojej pamięci
  Dawno, w czasach kiedy byliśmy po prostu dziećmi

Twoje oczy opowiadały wtedy pewną historię
Aktu zdrady
Wiedziałem, że ktoś coś Ci zrobił

Och, fale czasu
Wydawały się wszystko zmywać
Sceny każdej zbrodni
Ale przecież  dla Ciebie to nigdy się nie skończyło

Czy potrafisz zostać silna?
Czy potrafisz dawać sobie radę ?
Kristy, czy wszystko u Ciebie w porządku?
Nigdy jak róża nie rozkwitniesz
Gdy będziesz w okowach zimy
Nie trać całego swojego życia próbując
Odzyskać to, co zostało Ci odebrane

Choć ślady na twej sukience
Były starannie ukrywane
Wiedziałem, że coś jest nie tak
I powinienem był to rozgłosić
Teraz jest mi tak przykro
Nie wiedziałem
Ponieważ byliśmy tak młodzi

Och, chmury czasu
Wydają się padać na
Pozostawioną w tyle  niewinność
I niestety nigdy nie odeszły 

Czy potrafisz zostać silna?
Czy potrafisz dawać sobie radę ?
Kristy, czy wszystko u Ciebie w porządku?
Nigdy jak róża nie rozkwitniesz
Gdy będziesz w okowach zimy

Nie trać całego swojego życia próbując
Odzyskać to, co zostało Ci odebrane

Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - EVER  ***
 

  BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
BLOG MIX

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz