Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

God Is An Astronaut, Clint Mansell

GOD IS AN ASTRONAUT - "Forever Lost"
Album: All Is Violent, All Is Bright
GOD IS AN ASTRONAUT - "Forever Lost (Reprise)"
 Album: A Moment Of Stillness

 



God Is An Astronaut
W aucie słucham ostatnio składankę najlepszych - sam wybrałem - kawałków Maroon 5, u której to kapeli odkryłem naprawdę kilka niezłych numerów spoza tych lansowanych na singlach. Ale podoba mi się zwłaszcza ich ostatni singiel "One More Night" a nawet "Move Like Jagger". Ale nie będzie o nich specjalnego postu. Dzisiaj dwa genialne kawałki instrumentalne, a w zasadzie trzy bo pierwszego numeru dwie wersje. Repryza niespecjalnie różni się od pierwszej ale jest więc i ją zamieszczam. God Is An Astronaut. Zespół, o którym nie wiedziałem nic przed usłyszeniem tego kawałka.  Nadal nic nie wiem, prócz informacji, że to kapela irlandzka. Niektórzy znajomi pytają mnie jak trafiam na tak dobrą muzykę... Hm..przypadek, intuicja... Na God Is An Astronaut trafiłem kilka dni temu przypadkowo na youtube, przy pisaniu postów o The Beatles, zaintrygował mnie jeden tytuł, nie pamiętam już jaki, przesłuchałem piosenkę, youtube podpowiedział mi kilka innych i ..wsiąkłem.  Po dwóch dniach miałem już ich całą dyskografię. Hm..muzyka rockowa, instrumentalna, na pierwszy rzut "ucha" można nawet nazwać kontemplacyjna, relaksująca ale te definicje bardziej opisują - moim zdaniem - mniej ambitną muzykę niż tą, którą proponuje irlandzkie trio. To muzyczne pejzaże, obrazy malowane gitarami, klawiszami, perkusją. Tak, podoba mi się to określenie, muzyczne obrazy. Jeśli obserwujecie mój blog to wiecie, że lubię Archive, ten sprzed kilku lat, ale ten obecny także choć mniej. Muzyja G.I.A.N, trochę przypomina muzykę Brytyjczyków, podobnie długie wstępy, budowanie ściany gitar, dźwięku, co prawda bez głosu ale podobnie. Ale koniec na tym podobieństw, klawisze elektroniczne w przypadku Irlandczyków nie są tak eksperymentalne i tak przetworzone komputerowo jak u Archive. Gitary elektryczne ale bez solówek w stylu Ponk Floyd a bardziej jako poskładane akordy, które budują fantastyczny klimat no i melodyka, rytm, klimat...
 

CLINT MANSELL -  "Dead Reckoning"
 Album: "Smokin Aces" '2006 Soundtrack

Clint Mansell


Drugi dzisiaj utwór to kompozycja również nieznanego mi Clinta Mansella, angielskiego kompozytora muzyki filmowej i po filmach, do których napisał muzykę - uznanego (np. Czarny Łabędź, Moon). Proponowana kompozycja to "Dead Recokoning" z filmu w 2006 roku : "Smokin Aces". Obejrzałem ten film wczoraj, niesamowita plejada gwiazd, film w stylu Tarantino i w sumie średni ale finalna scena z Ryanem Reynoldsem zilustrowana była tym utworem. Już w trakcie oglądania tej sceny i słuchania tego utworu wiedziałem, że muszę go mieć. I mam. na swój sposób podobny do muzyki God Is An Astronaut. Muzyka jako ilustracja naszych myśli, marzeń, snów, pragnień, co chcemy... Ogromnie polecam muzykę z tego postu!



God Is An Astronaut - Forever Lost
God Is An Astraonaut - "Forever Lost - Reprise"
Forever Lost - live 

 Dead Reckoning - Clint Mansell


        *** Music blog *** Muzyczny blog *** Music blog ***  
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
__________________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz