Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

DEXY'S MIDNIGHT RUNNERS - "GENO"

Album: "Searching For The Young Soul Rebels" '1980

File:DexysGenoCover.jpgW poście  Najlepsze pop 80's wg. "Q"     podając zestawienie najlepszych popowych piosenek z lat 80-tych wg. magazynu Q, obok przeboju Dexy's Midnight  Runners - "Come On Eileen" - największego hitu tej kapeli dopisałem od siebie ich drugi przebój "Geno". Miałem już nie wracać do tego zespołu ale niedawno jadąc autem - przed kilkoma dniami, ale zajęty pisaniem o The Beatles na moim drugim blogu (fab4-thebeatles.blogspot.com) odłożyłem pisanie o tej piosence. Jak dzisiaj pamiętam pierwsze lata moich studiów, wieczorne słuchanie listy przebojów radia Luksemburg i moje zauroczenie tą piosenką.To singiel zespołu z 1980 roku, "Eilenn" miała się pojawić za dwa lata i zostać przebojem roku w Wielkiej Brytanii i sporym hitem na całym świecie. "Geno" osiągnął szczyt list w rodzimym UK i to był początek krótkiej kariery tego zespołu. Już ten singiel zainteresował wszystkich znakomitą sekcją dętą ( w "Eileen" zaskoczyli wszystkich cudownymi smyczkami) i bardzo mądrym tekstem. Piosenka poświęcona jest soulowemu artyście zespołowi  Geno Washingtonowi and The Ram Jam Band z połowy lat 60-tych, napisał ją frontman Kevin Rowland i gitarzysta Kevin Archer, wcześniej razem w punkowej kapeli The Killjoys. Niżej Kevin Rowland w kilku swoich wcieleniach ale przede wszystkim polecam "Geno" - nadal po latach genialny numer.



Geno
po latach "Geno" - live
Come On Eileen
The Killjoys - Recognition


        *** Music blog *** Muzyczny blog *** Music blog ***  
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
__________________________________________

2 komentarze:

  1. Cześć, zapraszam Cię na stronę http://www.outrave.pl;) Portal posiada także fan page ( http://www.facebook.com/outrave). Warto polajkować i być na bieżąco z wiadomościami muzycznymi ! Polecam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza ich plyta to kopalnia hitow W/g mnie oczywiscie( Breaking down ...,Hold on Im coming ,im just looking czy thankfully not living
    nie ujmujac nic geno w/g mnie nagrali sporo ciekawszych kawalkow
    Ale wiadomo przeboje rzadza sie wlasnymi prawami
    Remake na sluchawkach koss poprostu wymiata
    druga pyta z kilkoma perelkami ale juz dla mnie slabsza
    Trzecia to najlepszy przyklad jak opinie krytykow mijaja sie z opinami zwyklych sluchaczy
    Dla mnie najslabsza

    OdpowiedzUsuń