Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

QUEEN - my top 20

 
Grupa, której chyba tutaj stosunkowo za mało. Napisałem już kiedyś ten post i odłożyłem go, napisałem na specjalne życzenie kilku osób. Ale miałem kilka maili z pytaniem czy zgodzę się z tezą, że specjalnie za Queenem nie przepadam ? Nie zgodzę się z tym oczywiście. Na liście singli są przecież cztery wielkie numery jak „Bohemian Rhapsody”, „Innuendo”, „Show Must Go On” oraz poświęcony Lennonowi „Life IS Real” (w jednym anonimowym mailu otrzymałem krótką odę na część zespołu, którą zacytuję tutaj bez jakiejkolwiek ingerencji w tekst. „Queen, to zespół o wyjątkowych zasługach DLA MUZYKI i nieśmiertelnym uroku. Świecił w nim najjaśniej Freddie Mercury i to co grało w jego sercu ale wszystkie kompozycje pozostałych członków kapeli były przedniej próby i wiele z nich odcisnęło swoje piętno w muzyce rockowej. Muzyka czterech muzyków wypełnia stadiony, sale, konkursy i wszelakie zloty a „We Are The Champions” jest już dzisiaj bardziej hymnem niż zwykłym numerem rockowym. Proszę bardzo o więcej tej królewskiej supergrupy, odwiedzającej niebawem nasz kraj”). Lubię Queen bez dwóch zdań, to kapela, która była ze mną od dawna, wielkie cztery twarze na plakacie nad moim tapczanem w czasie, gdy nie znałem ich ani jednej piosenki ale piszę o tym już w innym poście. Żałuję oczywiście, że nie obejrzałem ich koncertu niedawno we Wrocławiu (choć tylko z dwoma muzykami z oryginalnego składu, prócz oczywistej nieobecności Freddiego z gry w zespole zrezygnował John Deacon). Dzięki nagraniom z Youtube możemy sobie zobaczyć jak np. zespół wykonał - wspólnie z Freddiem - swój największy hit. 


Oto plakat (poster) jaki wisiał u mnie nad tapczanem (1,5 x 1,5 m)

Ok, a oto moje ulubione numery Freddiego, Briana, Rogera i Johna. Nie było oczywiście łatwo ale z pewnością nie tak trudno jak w przypadku np. Rolling Stonesów. Queen to kopalnia przebojów i w zasadzie od 4-tego albumu do ostatniego wydanego już po śmierci Mercury'ego piosenki mogące być hitami. Z listy poniżej może tylko zaskakiwać obecność mało znanej „Who Needs You” ale tą uroczą balladę poznałem jako jedną z pierwszych w ogóle piosenek zespołu. Nie ma na liście „I Want To Break Free” - jednej z najczęściej nadawanej w mediach piosenki zespołu, której po prostu nie lubię, na jednej pozycji oczywiście „We Are The Champions” i krótka kompozycja Briana Maya „We Will Rock You” - rzeczywiście jak napisał w mailu Anonimowy fan Queenu – stadionowe hity, pierwszy - ostatnio chóralnie odśpiewany w Madrycie przez piłkarzy wracających z EURO 2012 i wielokrotnie śpiewany wszędzie jako hymn Zwycięzców, Mistrzów, nie tylko w sporcie.

1.       BOHEMIAN RHAPSODY
2.       SHOW MUST GO ON
3.       INNUENDO
4.       LIFE IS REAL
5.       SOMEBODY TO LOVE
8.       SPREAD YOUR WINGS
Queen '2012 - Roger Taylor, Adam Lambert oraz Brian May
10.   FRIENDS WILL BE FRIENDS
11.   RADIO GA-GA


Roger Taylor, Freddie Mercury, Brian May , John Deacon


*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
 *** TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER
____________________________________________________

2 komentarze:

  1. Queen to dla mnie zespół wszechczasów. Rzeczywiście powyższe zestawienie obejmuje największe hity zespołu, jednak ja jako miłośniczka kompozycji Queen z lat 70 dodałabym tutaj takie utwory jak Now I'm Here, White Queen, In The Lap of the Gods i kilka innych. Ale to już kwestia gustu. Najważniejsze przeboje znalazły się w powyższej 20. :)

    Pozdrawiam,
    Voytehovna

    OdpowiedzUsuń
  2. Powody tworzenia bloga, topów itd wyjaśniłem tutaj. Samo slow 'top' stało się kluczowe tutaj ale prócz MTW 2016 rezygnuję z niego. Queen... morze wspaniałych hitów i oczywiste jest, że dla każdego takie zestawienie musi chyba być inne. Zrób swoje, zamieszczę je ;)

    OdpowiedzUsuń