Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

AEROSMITH - "Amazing" , "Janies's Got A Gun"

Album: "Get A Grip" 1993
Album: "Pump" '1989
Amerykańscy Rolling Stonesi. Steven Tyler nigdy nie obrażał sie o porównywanie go do Jaggera, wizualnie obaj panowie coś z siebie mają a wizualnie nie tylko podobne usta. Podobne aż tak, że logo Andy Warhola, które stało się godłem Anglików równie dobrze pasowałoby do Amerykanów. Obie kapele przechodziły podobną drogę, członkowie obu nurzali się narkotykach, skandalach związanych zbycia typowym rockmanem a więc zycie wg. schematu: sex, drugs and rock and roll. Pierwsza piosenka, dla mnie chyba po "Dream On" najpiękniejsza ich kompozycja opowiada o tym, że można mimo wszystko pokonać każde uzależnienie i jest to w swoim przesłaniu jeden z najbardziej wartościowych numerów w rocku. "To zadziwiające jak w mgnieniu oka dostrzegasz w tunelu światełko, to niesamowite gdy nagle czujesz, że wszystko jest ok, to fantastyczne i odmawiam dziś wieczorem modlitwę za wszystkie zdesperowane i nieszczęśliwe serca". Miałem przyjemność widzieć na żywo oba zespoły. Aeromith jako pierwszy tak wielki zespół z Zachodu, na początku lat 90-tych, Stonesów pod ich koniec. "Amazing" jest piękna dla mnie nie tylko poprzez swój tekst i melodię. Joe Perry nie umie grać ładnych solówek, jest świetny w akompaniamencie, w asystowaniu wokaliście, gdy już musi zagrać solo to dla mnie porażka. O ile o sile zespołu Gun's N' Roses stanowiły poniekąd magiczne solówki Slasha to w Aerosmith była to ich słaba strona a tak przecież ważna, jaki udany numer cięższego rocka może się obyć bez gitarowego solo ? W "Amazing" w refrenie niesamowite, właśnie "amazing" wrażenie na mnie robi podkład smyczkowy lub na syntezatorach. Zabrakło mi tego na koncercie i piosenka dużo straciła ze swego czaru. Wokalista śpiewa w refrenie "It's "Amazing,  ...." i w tym momencie porywa mnie tło muzyczne piosenki. Dodam tylko, że tutaj Perry jako gitarzysta rytmiczny jest 1-sza klasa.
 Drugi utwór to świetne video i taki mocny Aerosmith jaki lubię najbardziej. Swego czasu muzyczna telewizyjna stacja  VH1 wybrała go najlepszym numerem lat 80-tych  ale chyba przesadnie i wiem jak to z plebiscytami bywa choć oczywiście mam olbrzymi szacunek dla tej stacji. Pod kątem wartości jako całość VH1 nie ma sobie równych na świecie tak jak niektórzy uważają BBC za niedościgły wzór rzetelnego dziennikarstwa - na wizji - do naśladowania . Obie kompozycje powstały w głowie Tylera, zdecydowanego lidera zespołu i jak np. The Rolling Stonesów nikt ale to nikt nie może sobie wyobrazić bez Jaggera ale także Keitha Richardsa tak Tyler moim z daniem z każdym składem byłby nadal Aerosmith, nawet bez Joe Perry'ego. Znakomite videoclipy jak to zawsze w przypadku tej grupy.
Steven w środku, Joe po prawej.

AMAZING 
JANIE'S GOT A GUN 
Joe Perry i Steven Tyler

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz