Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Albumy nr 83

THE BEATLES - "A Hard Day's Night"
1964

Każdy fan rocka, muzyki rozrywkowej rozpoznaje najbardziej znany akord w muzyce, rozpoczynający piosenkę tytułową i filmu i albumu. Cokolwiek nie napiszę o tym albumie nie będzie to nic nowego. Dlatego kilka krótkich faktów związanych ze mną, pierwsza ulubiona wolna piosenka Beatlesów pochodzi z tego filmu, to piękna "If I Fell", którego tekstu uczyłem bliską mi swego czasu osobę w czasie mych 1-szych wakacjo-pracy w Grecji. Tam kupiłem za kolosalne pieniądze video z tym filmem i pamiętam malutki sklep muzyczny w Salonikach, gdzie dokonałem tego zakupu. Później musiałem czekać prawie 2 m-ce aż obejrzę ją w kraju (kraksa samochodu i przymusowy pobyt w Stavros koło Verii).
Album niezwykle ważny w muzyce rockowej, oczywiście w szczycie beatlemanii wszystko odniosłoby sukces, ten dokumentował zjawisko fenomenu zespołu, bez specjalnej fabuły, muzyka z płyty to 100% przebojów, także na drugiej, "nie filmowej" stronie płyty,  itd itd. Jak nigdy dotąd, w filmie pokazano całą charyzmę, urok, czar i magię wszystkich członków zespołu, co jednoznacznie wszyscy wiemy  - prócz muzycznego geniuszu i byciu w odpowienim miejscu i czasie - było drugim filarem Wspaniałej Czwórki i fundamentem ich trwającego do dzisiaj FENOMENU.
Beatlesi po raz pierwszy na moim albumowy topie a ja zobaczę na żywo Ringo 15 czerwca w Warszawie, bilet leży w szafce.
   1. "A hard Day's Night"
   2. "I Should Have Known Better"
   3. "If I Fell"
   4. "I'm Happy Just to Dance with You"
   5. "And I Love Her"
   6. "Tell Me Why"
   7. "Can't Buy me Love"
   8. "Any Time at All"
   9. "I'll Cry Instead"
   10. "Things We Said Today"
   11. "When I Get Home"
   12. "You Can't Do That"
   13. "I'll Be Back"


Live "A hard Day's Night"
Film
If I Fell
Can't Buy Me Love
I SHould Have...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz