Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 65

LYNYRD SKYNYRD - "Sweet Home Alabama"
JON AND VANGELIS -  "Friends Of Mr.Cairo"

Piosenkę znam od zawsze, znałem wcześniej tragiczną historię zespołu, początkowe akordy są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych akordów  w historii muzyki, piosenka bardzo popularna, taka dla mnie symbolizująca gorące amerykańskie Południe, pola bawełny no i oczywiście mój ulubiony film. W "Forrescie Gumpie" jest wiele znakomitej muzyki ale akurat film kojarzy mi się z tą. Druga piosenka to chyba najlepsze dziełko dość egzotycznego jak się początkowo wydawało duetu, wokalisty rockowego zespołu (co prawda rocka progresywnego) Yes oraz greckiego multiinstrumentalisty. Wydali kilka płyt, ta, tytułowa z albumu jest moim zdaniem ich najlepsza i bardzo ja lubię. Wydana we wczesnych latach 80-tych, kojarzy mi się też nieszczególnie ze stanem wojennym, Wrocław, smutny , zimny akademik, dużo wina, piwa i lekka niepewność czy zwiewać z tego kraju czy nie. 






"Sweet Home Alabama" LS
"Friends Of MR Cairo" J&V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz