Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

Pozycja nr 2

2. GENESIS - "Mama" 
ALBUM: "GENESIS" '1983
ARCHIVE - "Again" (long version) 
ALBUM: "YOU ALL LOOK  THE SAME TO ME" '2002
 
Po "In The Air Tonight" nie sądziłem, że Collins wpadnie jeszcze raz na znowu znakomity pomysł "na perkusję" w utworze.  "Mama" to dziełko muzyczne, którym zasłuchiwaliśmy się w akademiku przed laty. Później koleżanka przysłała płytę z Kanady, utwór tak piękny, mocny, szarpiący za trzewia, że wtedy powalał , dzisiaj na słuchawkach robi na mnie nie mniejsze wrażenie, warto go słuchać maksymalnie głośno lub na słuchawkach. tekst sugerujący, że nie do końca chodzi Philowi o relacje z matką, cała baza muzyczna to prócz pięknej melodii, finalnych bębnów na maxa to motyw perkusyjny, stworzony na komputerze przez ... gitarzystę zespołu, Mike Rutherforda. Przyniósł go pozostałym kolegom i powiedział, że warto na tym motywie zbudować jakiś utwór. Na koncercie - a słyszałem go dwa razy , raz w Wilsonem, drugi już z Collinsem - utwór nadal wciska w fotel.



W składzie dzisiejszego Archive nie ma już Craiga Walkera, charyzmatycznego wokalisty z "Again" i utwór ten wykonywany często unplugged albo bardzo wstrzemięźliwie  i bez głosu  Craiga ogromnie traci ale na szczęście zostały taśmy. "Again" to nieskomplikowana, prosta melodyjna piosenka, zespół nagrał kilka wersji tego utworu, na singlową wersję zwróciłem także uwagę ale nie robiła ona już tak piorunującego wrażenia jak w wersji 16 minutowej suity, kaskady , wodospadu dźwięków,  aranżacyjnie ten utwór jest dziełem skończonym, nic dodać ani nic ująć. Z racji swej specyfiki, trudnej pracy producenckiej utwór ten na koncertach wypada blado, w domowych pieleszach na słuchawkach czy z mocnych głośników podobnie jak "Mama" wgniata w fotel. Jedna ciekawostka, mam przyjaciela, który nie zna angielskiego, o czym śpiewa wokalista dowiedział się ode mnie, jest takim twardzielem a słuchając tej piosenki ma zawsze łzy w oczach. Magia piosenki czy niesamowite związane z nią wspomnienia ? Nigdy nie chciałem się tego dowiedzieć .

Archive - 2010
Craig Walker - wokalista w "Again" - za dwa lata odejdzie


"Mama" - Genesis 
Mama - live

"Again" - Archive
Again - live (Craig Walker)
Again - singlowa wersja
Again - remix 1
Again - remix 2 - slow - ciekawe 
Again - Ateny live - 2010

















*** Music blog *** Muzyczny blog *** Mój Top Wszechczasów ***  
TOP Best Songs - ever ***
BEST ALBUMS - EVER,  BEST SONG - EVER 
__________________________________________________________ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz