HISTORIA THE BEATLES




Proszę o The Beatles czytać tylko na blogu: HISTORIA THE BEATLES pod adresem: http://fab4-thebeatles.blogspot.com/ - najnowszy post - kliknij wyżej. Posty na tym blogu to pozostałości z "dawnych czasów", bądź te same teksty co na blogu flagowym o F4.




...

Blog o The Beatles

Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

2+1 - "Requiem dla samej siebie"

Jeden z lepszych tekstów Andrzeja Mogielnickiego. czytałem ostatnio o kłopotach dawnej wokalistki 2+1. Janusz Kruk, lider, ex-mąż Elżbiety i jej wielka miłość - kompozytor całości repertuaru zespołu a więc i tej piosenki - od dawna nie żyje. Cóż, smutne i nie będę rozwijał tego wątku. Wspomniana dzisiaj piosenka to jedna z piękniejszych w naszej muzyce rozrywkowej choć wspomniany zespół to już totalnie nie moja bajka (może jeszcze "Windą do nieba") ale ten tekst, ta melodia, znakomicie dobrane elektroniczne brzmienie sprawiają, że ten utwór zawsze robi na mnie wrażenie. Przeczytajcie tekst i zastanówcie się czy nie może się on odnieść do każdego z nas ? Ja uważam, że tak.Przy okazji spory podziw dla Mogielnickiego, że inteligentne ujęcie tak ważkiego w naszym życiu tematu. Tekst jest zupełnie niezłym wierszem i broni się także bez melodii.
Elżbieta Dmoch

Właściwie nic nie stało się, mała śmieszna rzecz
Moje ja, najbliższe mi
Niejasne coś, co w każdym tkwi
Z lat, gdy słowo "przyjaźń" miało jeszcze treść i sens
Kiedy miłość była prostym drgieniem serc

Tamto moje ja w jeden zwykły dzień

Jak najgłupsza rzecz zginęło mi gdzieś
Tamto moje ja w jeden zwykły dzień
Opuściło mnie

Za oknami wciąż na pozór ten sam świat

I tylko mnie troszeczkę mniej
Coś odeszło, coś, co waży mniej niż gram
A jednak się nie stało lżej
Żegnaj, stary cieniu, co poszedłeś spać
Witaj, nowa twarzy nauczona grać

Póki o tym wiem, póki wiedzieć chcę

Niech Ci przyjrzę się, czy dobrze Cię znam
Póki o tym wiem, póki wiedzieć chcę
Niech Ci przyjrzę się, czy dobrze Cię znam 

Janusz Kruk - po lewej.

1 komentarz:

  1. Moim faworytem grupy jest utwór "W młodości sadźcie drzewa". Kruk miał jeszcze aspiracje

    OdpowiedzUsuń