Wyszukiwanie : .Szukaj w blogu.

2. Szukaj w blogu - zbiórczo

POSŁUCHAJ TEGO: Ibrahim Maalouf - "Red & Black Light"

Album: Red & Black Light , 2015
Singiel: Red & Black Light 
Kompozycja: Ibrahim Maalouf 
Wytwórnia: Mi'ster Productions, IBM11
Producent: Ibrahim Maalouf
Długość: 3:51




Wyjątkowy utwór. Przedstawiam go nie w ramach serii  'Song 4 2day' - "Piosenki na dzisiaj" bo radzę, by z tym utworem zaprzyjaźnić się na dłużej. Wracam do dawnej: Possłuchaj tego. Bo warto! Mnie urzekł od pierwszego przesłuchania i stało się to przypadkiem. Włączyłem wieczorem w środę Trójkę, tuż po 22. Był początek audycji Artura Orzecha 'Trzy kontynenty' i kończył się TEN song, jego druga część. Ściana fantastycznych dźwięków, brzmienie, niesamowity klimat...(w nagraniu wziął udział  chór i orkiestra Maîtrise De Radio France pod dyrekcją Sofi Jeannina). Czekałem do końca na zapowiedź ale dziennikarz wymienił tylko nazwę wykonawcy. Ibrahim Maalouf. Przeszukiwania na Youtube nie pomogły mi znaleźć tego utworu, przesłuchiwanie całych kanałów poświęconych temu muzykowi nie pomogły mi odnaleźć mego faworyta. Także na stronie Trójki w dziale playlist nie odnalazłem tytułu. Pozostał mail i czekanie na odpowiedź od pana Artura. Której się doczekałem. "Red & Black Light". Wersja z filmu. Clipowa! To jest ten! No i w sieci odnalazłem szybko wspaniałą wersję koncertową utworu. Clipy poniżej. Słuchajcie bardzo głośno! Fantastyczna muzyka, fantastyczny muzyk! To już wiem, bo nawet zdawkowe przesłuchiwanie kilku utworów Maaloufa,pozwoliły mi na wyrobienie sobie opinii, że muszę jego muzykę dokładniej poznać. Uznany muzyk jazzowy (trębacz) pochodzenia libańskiego, mieszkający na stałe w Paryżu. I od dzisiaj mi już znany. Wam też.




Polecam znalezienie na Youtube innych wykonań tego utworu na koncertach. Muzyk robi z nich prawdziwe show, orkiestracja, chóry, muzyczny happening. Bardzo ciekawe jest wykonanie na uroczystości Les Victories A La Musigue 2017 - Nagrody Muzyczne we Francji. Choć wolę mocniejszą wersję utworu z wyeksponowaną rockową niemalże gitarą.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz